مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال جاری آثار و بناهای تاریخی نطنز با اعتباری بالغ‌ بر 30 میلیارد ریال مرمت و بازسازی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اله‌یاری در جلسه شورای اداری نطنز اظهار کرد: میراث فرهنگی شهرستان نطنز در استان از جایگاه خاصی برخوردار است و در  این سال‌ها به زیرساخت‌های اداری این شهرستان توجه ویژه و خاصی داشته‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون شهرستان نطنز دارای یک اداره، یک دفتر نمایندگی در بادرود، دو پایگاه حفاظتی در بادرود و ابیانه و یک پایگاه پژوهشی در ابیانه و پایگاه قلعه در طرق‌رود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: اولویت‌های ما در شهرستان نطنز مرمت بناهای تاریخی بوده و تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال هزینه صرف مرمت آثار تاریخی شهرستان نطنز شده است.

وی باربیان اینکه حفظ میراث فرهنگی نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها است، گفت: در شهرستان نطنز پروژه‌هایی همچون بافت قصه، افوشته، آتشکده، ابیانه و قلعه طرق‌رود مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و با توجه به اینکه این مرمت در بحث کیفیت فنی دارای اهمیت است همه پروژه‌ها با دقت نظر بالا مرمت‌ شده‌اند.

اله‌یاری با بیان اینکه هم‌ اکنون 25 بنای نطنز آماده ثبت در فهرست ملی هستند، اضافه کرد: با توجه به اینکه روستای تاریخی ابیانه نیز در انتظار ثبت جهانی است، مطالعات آن در حال انجام است و امیدواریم پرونده ثبت این روستا به نتیجه برسد که این بزرگ‌ترین اتفاق در کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرستان نطنز دارای موزه‌های بسیار باکیفیت در استان است، خاطرنشان کرد: موزه باستان‌شناسی نطنز از نظر امنیتی، محتوا و کیفیت نمایشگر با کیفیت‌ترین موزه‌های استان به شمار می‌رود و ما همچنین سعید جواهری را به‌ عنوان جوان‌ترین موزه‌دار کشور در شهرستان نطنز داریم، همچنین با همت میریام گوتش رهگشا، سراموزه رهگشا در بادرود راه‌اندازی شده و همچنین موزه ابیانه هم از موزه‌های مطرح استان به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری در سال‌های اخیر رشد بسیار بالایی در استان داشته، اذعان کرد: در سال 91 حدود 5 هزار گردشگر خارجی به نطنز آمده و این آمار هم‌اکنون در سال 95 به میزان 43 هزار گردشگر ثبت‌ شده است.

وی با اشاره به افتتاح هتل و اقامتگاه در نطنز، بیان کرد: تا پایان امسال ظرفیت اقامت گردشگران در این شهرستان سه برابر خواهد شد و جهش بزرگی در بوم‌گردی در استان صورت گرفته و تا کنون 138 واحد بوم‌گردی در استان اصفهان راه‌اندازی شده است.

اله‌یاری در پایان گفت: آماده همکاری در برگزاری دومین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی در شهرستان نطنز هستیم و اعتقاد داریم این جشنواره می‌تواند به رشد و توسعه گردشگری شهرستان نطنز کمک کند علاوه بر اینکه جشنواره انار بادرود هم جایگاه خود را پیدا کرده است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.