به احتمال بسیار زیاد رکود در سطح بازار صنایع‌دستی وجود ندارد و آن‌کسانی که به علم روز بازرگانی دست یافتند، در بحث عرضه بسیار موفق هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان  در رابطه با وجود رکود در بازار صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار کرد: معاون صنایع‌دستی بحث نظارت کلان را بر عهده دارد و به همین سبب در میدان امام(ره) در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته واقعاً کالاهای خارجی وجود ندارد.

جعفر جعفرصالحی در رابطه رکود اقتصادی در بازار صنایع‌دستی، افزود: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان صنایع‌دستی از شرایط اقتصادی خود راضی هستند چرا که برحسب نیاز بازار و مشتریان صنایع‌دستی‌های مشخصی را تولید می‌کنند و قبل از ساخت، سفارش مشتری را دریافت کرده که این طیف از تولیدکنندگان هیچ مشکلی در بحث رکود ندارند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: باید کیفیت بازار را در نظر گرفته، مواد اولیه با کیفیت استفاده کرده و طرح‌های اصیل خود را استفاده کنیم تا یک نگاه خلاقانه با حفظ اصالت هنر به صنایع‌دستی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر تولیدکننده به بازار روز و مشتری توجه داشته باشد، ناخوداگاه خلاقیت به همراه آن می‌آید، تأکید کرد: در بازار هنوز کسانی هستند که یک اثر فاخر صنایع‌دستی را داخل روزنامه گذاشته و عرضه می‌کند؛ این نوع تفکر، اشتباه است و باید به این باور برسیم که یک هنر فاخر باید در یک بسته‌بندی خوب قرار گیرد.

جعفرصالحی با بیان اینکه بسیاری از مشتریان به خاطر بسته‌بندی یک اثر را خریداری می‌کنند، عنوان کرد: به صورت صددرصدی نمی‌توانیم بگوییم اما به احتمال بسیار زیاد رکود در سطح بازار صنایع‌دستی وجود ندارد و آن‌کسانی که به علم روز بازرگانی دست یافتند، در بحث عرضه بسیار موفق هستند.

وی در پایان اضافه کرد: عده‌ای از تولیدکنندگان هستند که تفکر سنتی دارند که این افراد در عرضه کالاهای خود، توجه نکردن به بازارهای هدف، برخوردار نبودن ویترین‌هایشان از یک نورپردازی خوب، نداشتن بروشور، طراحی نکردن سایت و نداشتن تبلیغ در سطح فضاهای مجازی مشکل دارند اما صنایع‌دستی استان اصفهان به لحاظ کمی، کیفی به شرط رعایت کردن این موارد رقیبی نخواهند داشت.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار