استاندار اردبیل گفت: اماکن غیر ایمن اعم از اداری ،تجاری و مسکونی در این استان شناسایی شده و طرح ساماندهی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد افزود: برای پیشگیری از حوادث و خسارات احتمالی آتش سوزی، سیل و زلزله در اماکن عمومی باید برنامه ریزی دقیق و مدون صورت بگیرد و با اولویت بندی اقدام به بازسازی، تجهیز و نوسازی بافت های فرسوده شود.

وی بیان کرد: برای ساماندهی بافت های فرسوده دولت تسهیلاتی را برای متقاضیان ارایه می دهد که لازم است بانک های مربوطه در ارایه این تسهیلات اهتمام جدی داشته باشند .

استاندار اردبیل با اشاره به امکانات و تجهیزات آتش نشانی در اردبیل گفت: تامین امکانات وتجهیزات آتش نشانی به عهده شهرداری هااست و در صورت نبود و یا کمبود امکانات باید تجهیزات و امکانات کافی در ساختمان های آتش نشانی تهیه و علاوه بر آن نیروی آموزش دیده و ماهر توسط شهرداری ها تدارک دیده شود.

خدابخش در خصوص ایمن سازی مدارس استان هم گفت: مدارس این استان اگر ناامن هستند باید در اولویت ساماندهی باشند و یکی از موارد ضروری در ساختمان های مدارس کپسول آتش نشانی است که باید تمام مدارس استان به آن مجهز شوند.

وی در خصوص کمبود امکانات آتش نشانی در شهرک های صنعتی یک و 2 اردبیل افزود: تامین تجهیزات آتش نشانی در شهرک های صنعتی به عهده این شهرک هاست اما در مواقع ضروری آتش نشانی اردبیل هم می تواند امکانات لازم را تامین کند.

وی ساماندهی هتل ها و مراکز اقامتی فرسوده را الزامی دانست و گفت: تمامی هتل ها، مهمانسراها و اماکن اقامتی استان که مشکل استحکام دارند باید ساماندهی شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.