اردبیل؛

وجود 80 دستگاه آتش‌نشانی در استان اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در این استان حدود 80 دستگاه سبک و سنگین آتش‌نشانی وجود دارد که عمدتاً در اختیار شهرداری‌های استان اردبیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ مسعود امامی‌یگانه افزود: ما در بخش تجهیزات اطفاء حریق با کمبودهای اساسی مواجه هستیم و به همین علت در صورت بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی گسترده با مشکلات اساسی مواجه خواهیم بود.

وی گفت: وظیفه اصلی مدیریت بحران استان هماهنگی بین دستگاه‌های استان برای استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات است و توسعه و نوسازی تجهیزات ایمنی برای مقابله با شرایط بحران توسط دستگاه‌ها باید انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه باید توسعه تجهیزات ایمنی توسط دستگاه‌ها در اولویت اصلی قرار گیرد، تصریح کرد: با این وجود اکنون شاهد بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به حوزه بحران هستیم و این در حالی است که همه اقدامات دستگاه‌ها با یک حادثه غیرمترقبه تهدید می‌شود.

امامی‌یگانه افزود: خرید نردبان 55 متری برای استان اردبیل به 55 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مدیریت بحران 36 میلیارد ریال آن را تأمین کرده و 16 میلیارد ریال دیگر توسط شهرداری تأمین خواهد شد.

وی از اختصاص 130 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بازسازی نقاط بحرانی استان خبر داد و یادآور شد: نقش اصلی در اطفا حریق و شرایط های خاص بحرانی بر عهده شهرداری و اختصاصا آتش‌نشانی‌ها است که توجه هرچه بیشتر به این حوزه ضروری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.