اردبیل؛

انعقاد قرارداد خرید نردبان 56 متری آتش نشانی در اردبیل

شهردار اردبیل از انعقاد قرارداد خرید نردبان ۵۶ متری آتش نشانی با یکی از کشورهای خارجی دارای فناوری در این حوزه، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، حمید لطف‌اللهیان در مراسم بزرگداشت و تجلیل از شهدای آتش‌نشانی حادثه ساختمان پلاسکو از انعقاد قرارداد خرید نردبان ۵۶ متری آتش نشانی با یکی از کشورهای خارجی دارای فناوری در این حوزه، خبر داد و گفت: این وسیله ضروری حداقل تا ۶ ماه آینده به منظور پوشش خدمات ایمنی به سازه‌های بلندمرتبه اردبیل به کار گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ فرهنگی باید به سطحی برسیم که عمل و توجه به نکات ایمنی در اولویت برنامه‌های همه ما قرار گیرد.

شهردار اردبیل با بررسی ابعاد مهم حادثه پلاسکو، عبرتی از این حادثه می توان گرفت تا اینکه حوادث مشابه، بالاخص در اردبیل رخ ندهد افزود: امیدواریم محصول این بررسی ها منجر به خدمات بیشتر و کیفی تر برای همشهریان باشد و هیچ‌گاه شاهد وقوع حوادث ناگوار مشابه پلاسکو نباشیم.

لطف اللهیان اظهار کرد: در این حادثه شاهد بودیم که بهترین نیروهایی که در مدیریت شهری خدمت می کنند و با به خطر انداختن جان خود تلاش شبانه روزی کردند تا جان و مال مردم را نجات دهند، اما با این وجود حادثه ناگواری چون فروریزی ساختمان پلاسکو پیش آمد که به چنین فاجعه‌ای منجر شد، بنابرین بایستی اقداماتی برای بررسی ابعاد این حادثه انجام بگیرد تا در آینده مشابه آن پیش نیاید.

وی تاکید کرد: جامعه دانشگاهی می تواند در این رابطه با تحقیق و پژوهش به کمک مدیریت شهری بیاید تا مدیریت شهری با تجهیز به آخرین دستاوردهای علمی و تجهیزات روز در مواقع مقابله با بحران‌ها بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کند.

شهردار اردبیل افزود: همواره تاکید شده است که پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه در مقوله حوادث و رویارویی با شرایط بحران، تمامی ابعاد حادثه مورد بررسی علمی قرار گیرد، با نگاه جدی به این مقوله می توانیم به طور جدی از وقوع حادثه‌ای که به بحران منجر شود؛ پیشگیری کنیم.

لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: احتمال آتش‌سوزی در یک ساختمان در هر نقطه و هر زمانی ممکن است به وقوع بپیوندد، اما مهم این است که در امر برخورد و پیش‌بینی مواجهه با چنین حوادثی چگونه عمل کنیم.

وی ادامه داد: طبق شواهد، مدیریت شهری تهران پیش‌تر از حادثه پلاسکو بارها هشدارهای جدی در رابطه با غیرایمن بودن این ساختمان به مدیران و ساکنان ساختمان داده‌اند، اما متاسفانه با جدی نگرفتن موضوع نکات ایمنی شاهد چنین اتفاق ناگواری بودیم.

شهردار اردبیل گفت: مهم است که مجموعه مدیریت شهری به بهترین تجهیزات طبق اقلیم و شرایط جغرافیایی هر شهر، و بهترین و کارآمدترین نیروهای انسانی مجهز شود که این موارد نیز گاها با یک سری موانع بخصوص در زمینه اعتباری مواجه می شود.

لطف‌اللهیان افزود: در خود اردبیل هم اکنون ساختمان‌های متعددی وجود دارد که به نسبت ساختمان پلاسکو از شرایط بدتری از نظر ایمنی در برابر حوادث برخوردار است و همکاران ما نیز در سازمان آتش‌نشانی شهرداری نیز بارها اخطارهای جدی را به متولیان این اماکن صادر کرده‌اند.

وی نیروهای مشغول به کار در سازمان آتش نشانی اردبیل را جزو زبده‌ترین و متعهد‌ترین نیروها دانست و تاکید کرد: این نیروهای متعدد همواره آماده خدمت‌رسانی در حوزه ایمنی شهروندان هستند، اما از سوی دیگر انتظار می رود شهروندان عزیز هم با رعایت برخی نکات ایمنی، به ماموران امدادگر و آتش‌نشان این سازمان کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل به تجهیزات مدرن اطفا حریق بخصوص ویژه ساختمان‌های بلند‌مرتبه، اشاره کرد و گفت: اقدام به ساخت هر ساختمان اعم از بلندمرتبه یا متوسط در منطقه بایستی با در نظر داشتن شرایط ایمنی صورت بگیرد.

در پایان این مراسم، مسوولان دانشگاه آزاد با همراهی شهردار با اهدای گل به آتش‌نشان ها و امدادگران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل، از ایثار و فداکاری آن‌ها در زمان وقوع حوادث، تجلیل و قدردانی کردند.

انتهای پیام /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.