کارگاه روش های نوین آموزش اتیسم با شرکت مشاوران، مراقبین بهداشت در سالن کنفرانس ساختمان آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، خبر داد: کودکان اتیسم برای یادگیری مطالب به برنامه نیاز دارند زیرا این افراد در توالی های حافظه ای و سازماندهی زمان و دریافت و ادراک زبان مشکل دارند و نمی توانند آموزش های ارائه شده را حفظ کنند بنابراین کارگاه آموزشی بدین منظور برگزار می شود.
طوماری در ادامه افزود: این دانش آموزان در انتقال از فعالیتی به فعالیت دیگر مشکل دارند و آموزش دهندگان باید سعی کنند مواد و محتوای آموزشی را همواره از یک مسیرمشخص به فرد ارائه کنند، مثلا از چپ به راست یا از راست به چپ یا اینکه می توان از بالا به پایین نیز این کار را انجام داد مثلا مجموعه گام های مربوط به بستن بند کفش را با استفاده از تصویر بر روی یک مقوا از بالا به پایین و یا از سمت راست به چپ قرار داد.
گفتنی است در پایان کارگاه  ولی اله هاشمی کارشناس مشاوره و مددکاری از اجرای دو کارگاه با موضوعات مشاوره و حمایت های مددکاری و بازی درمانی برای مشاوران در اسفند ماه خبر داد.
 
انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.