اصفهان؛

کاشان قابلیت تبدیل به پایتختی کتاب را دارد

فرماندار کاشان از آمادگی این شهرستان برای برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی سالانه نمایشگاه سراسری کتاب و قابلیت تبدیل آن به پایتختی کتاب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان، امروز  در آیین گشایش دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان گفت: کاشان در سه سال گذشته به‌صورت پیاپی نامزد پایتختی کتاب بوده‌است.

وی، با اشاره به پیش‌بینی اجرای برنامه‌های مختلفی در حوزه هنری برای آینده در کاشان افزود: اجماع بسیار خوبی برای پشتیبانی از این طرح‌ها بین نهادهای مختلف شهرستان وجود دارد که تفاهم نامه‌های آن نیز در این زمینه امضا شده است.

به‌گفته‌وی،با عنایت مسولان استانی و با توجه به داشته‌های منطقه کاشان این شهر قابلیت تبدیل به پایتختی کتاب را دارد.

فرماندار کاشان،با تاکید بر شهرت جهانی کاشان گفت:بخش عمده‌ای از این اعتبار مرهون اندیشمندان و دانشمندانی است که در طول اعصار در این مهد تمدن زیسته‌اند.

مومنیان، با اشاره به تعلیم و تربیت ۵۵ هزار دانش آموز در کاشان افزود: سرریز عمده مراکز آموزش عالی دو‌ مرکز تهران و اصفهان نیز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این منطقه مشغول به تحصیل رشته های تحصیلی مختلف هستند.

وی، از برگزاری رویداد فرهنگی کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی نیز خبرداد و گفت: این کنگره اسفندماه سال جاری در دانشگاه آزاد کاشان برگزارمی‌شود.

به‌گفته‌وی، منطقه کاشان در هر زمینه و‌حوزه‌ای شاهد حضور اندیشمندان و علمای بزرگی در اوج است.

فرماندار کاشان، در پایان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اجرای ۷۰۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی، افتتاح و عملیات آغاز به‌ساخت ۱۹۲ طرح در این ایام مبارک را خبرداد.

دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از 13 تا 18 بهمن ماه سالجاری در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان در حال برگزاری است.

شایان ذکر است: آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با سخنرانی سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب ارزانی مدیر کل ارشاد استان، امام جمعه کاشان ، فرماندار و شهردار و اجرای گروه روشندلان تیام در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان برگزارشد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.