رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: با هدف تامین غذای مورد نیاز حیات وحش بیش از 300 کیلوگرم گندم در شکارگاه های این شهرستان دانه پاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، محمد فرهودی افزود: با توجه به بارش سنگین برف و پوشیده شدن شکارگاه های حیات وحش خلخال با برف سنگین تامین آذوقه مورد نیاز پرندگان و حیوانات وحشی علفخوار در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: 300 کیلوگرم گندم به همراه مقدار قابل توجهی علوفه خشک از طریق محیط بانان این اداره در شکارگاه های منطقه حفاظت شده آق داغ و زیستگاه های طبیعی جانوران پستاندار خلخال پاشیده شد.

فرهودی با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان اردبیل مبنی بر ادامه بارش های برف در منطقه و سخت پیدا کردن غذا برای وحوش در چنین شرایط سخت جوی تشریح کرد: با توجه به احتمال پناه آوردن حیوانان به اطراف روستاهای واقع شده در داخل منطقه حفاظت شده آق داغ و یا دیگر شکارگاه های خارج از این منطقه انتظار می رود اهالی روستاها با ریختن غذای اضافی بر مصرف روزانه خود در اطراف روستا امکان تغذیه پرندگان و سایر حیوانات وحشی اطراف روستاها را فراهم کنند.

وی با تاکید بر ممنوعیت شکار هر نوع پرنده و یا حیوانات وحشی در منطقه گفت: با توجه به احتمال پناه آوردن حیوانات وحشی به سطح جاده های عبوری بین شهری و روستایی خلخال برای جستجوی غذا رانندگان در مسیرهای تعیین شده محل عبور حیوانات وحشی احتیاط کرده و از آزار حیوانات پرهیز کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.