رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از پایان سرشماری حیوانات وحشی در مناطق مختلف این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد فرهودی افزود: این سرشماری سه روزه با تلاش 30 نفر از محیط بابان این شهرستان و ماموران اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در زیستگاه های دایمی و آزاد این شهرستان با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت سرشماری وحوش منطقه در مدیریت زیستگاه های طبیعی جانوران و وحوش گفت: یکی از هدف های اصلی سرشماری حیات وحش رسیدن به تغییرات جمعیتی گونه ها، اطلاع از وضعیت زاد و ولد در تحلیل کمی و کیفی وضعیت زیستگاه های منطقه و استان و مدیریت حیات وحش است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: اطلاعات جمع آوری شده محیط بانان پس از ثبت نتایجی از جمله عوامل تهدید کننده حیات وحش، نقاط ضعف و قوت منطقه، ارزیابی دقیق زیستگاهها و تدوین راهکارهای مدیریت برای حفظ و حمایت از گونه های با ارزش را به دنبال خواهد داشت.

فرهودی افزود: هر چند شهرستان خلخال چهار پاسگاه حفاظت محیط زیست در مناطق برندق، سوسهاب ، لرد و سجهرود دارد ولی این پاسگاهها با امکانات کمتری اداره شده و فقط پاسگاه برندق از امکانات محیط بانی برای حفاظت از محیط زیست برخوردار است.

وی افزود: شهرستان خلخال دارای 92 هزار هکتار منطقه حفاظت شده شکار است که در آن انواع حیوانات وحشی از جمله کبک، تیهو، کل و بز، سیاه گوش، پلنگ و سایر حیوانات وحشی زیست می کنند.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.