مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از استان های موفق در تامین و توزیع انرژی برق محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، علیرضا علیزاده در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های برق‌رسانی اردبیل در دهه فجر تصریح کرد: در حال حاضر تولیدات برق استان بیش از مصرف داخلی است و استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در تأمین و توزیع انرژی برق محسوب می‌شود.

وی گفت:‌ با بهره‌برداری از ۳۱۶ میلیارد ریال پروژه شبکه توزیع برق‌رسانی استان اردبیل ارتقا یافت.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل افزود: علاوه بر ارتقا تولید داخلی با هدف ارتقا ضریب اطمینان شبکه برق‌رسانی خط اردبیل – میانه نیز احداث شده تا شبکه توزیع استان به شبکه توزیع سراسری کشور مرتبط شود.

علیزاده تأکید کرد: در عین حال به منظور ارتقا تولید و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود زمینه تولید برق پراکنده با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم شده و چند نیروگاه در دست اجرا است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه CHPگرمی در دهه فجر اضافه کرد: در شهرهای بیله سوار، پارس آباد و اردبیل نیز نیروگاه‌های با مقیاس کوچک احداث می‌شود.

به گفته مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل علاوه بر این از ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی نیز استفاده می‌شود و در شهرستان‌های نمین و رضی نیروگاه‌های خورشیدی در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیزاده در خصوص تأمین برق از انرژی باد نیز اضافه کرد: به صورت پایلوت نصب توربین‌های بادی در چند شهرستان برنامه ریزی شده است.

وی همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های نصب چراغ‌های روشنایی معابر، نیرورسانی، طرح‌های کاهش تلفات انرژی، ساختمان‌های اداری و برق‌رسانی روستایی تا پایان دهه فجر خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار