فرماندار شهرستان گرمی گفت: پروژه بزرگ نیروگاه انگوت با 120 میلیارد ریال هزینه، بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، ابراهیم امامی افزود: اولین نیروگاه حرارتی سی اچ پی استان اردبیل در بخش انگوت این شهرستان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نیروگاه انگوت توسط بخش خصوصی در اطراف شهر انگوت احداث شده است، افزود: برای این پروژه در سطح یک هزار متر مربع زمین در نظر گفته شده و ظرفیت تولید 7 مگاوات برق را دارد.

فرماندار شهرستان گرمی تصریح کرد: علاوه بر این نیروگاه در حوزه برق‌رسانی شهرستان، پست نصیرلوی گرمی در حال تکمیل بوده و با بهره‌برداری از این دو پروژه افت ولتاژی در هیچ نقطه شهرستان نخواهیم داشت.

امامی بیان کرد: پروژه‌های اجرا شده در حوزه برق‌رسانی علاوه بر تأمین برق مورد نیازبزرگترین کارخانه شیرآلات خاورمیانه در شهرستان، زمینه تأمین زیرساخت سایر کارخانجات را نیز فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: در این نیروگاه علاوه بر برق تولیدی، می‌توان از حرارت آن در توسعه گلخانه‌ای استفاده کرد که در این زمینه نیز رایزنی‌هایی انجام شده است.

بابک نجفی رئیس اداره برق شهرستان گرمی نیز در این زمینه به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: تجهیزات نیروگاه chp بخش انگوت شهرستان در محل مورد نظر مستقر و به زودی وارد مدار خواهد شد.

وی اظهار کرد: شرکت توانیر برای خرید برق این نیروگاه به صورت تضمینی قرارداد بسته است و برق تولیدی در این نیرگاه همزمان با افتتاح مدار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار