واکنش چهره های مشهور به حادثه سقوط بهمن در کردستان

برخی از چهره های معروف در صفحه اینستاگرامشان نسبت به حادثه سقوط بهمن در کردستان و مرگ غم انگیز تعدادی از کولبرها با انتشار پستی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب شنبه (9 بهمن ماه) یک گروه از کولبران سردشتی در منطقه بیوران علیا بە علت ریزش بهمن در زیر برف گرفتار شدند. پس از این اتفاق برخی از چهره های معروف با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامشان نسبت به حادثه سقوط بهمن در کردستان و  مرگ غم انگیز  تعدادی از کولبرها واکنش نشان دادند.

دکتر مسمود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت:

" اینگونه مرگ برای امرار معاش، ناراحت‌کننده است. وی ضمن همدردی با خانواده‌ی کولبرهای جانباخته در حادثه بهمن منطقه بیوران سردشت، این‌گونه مرگ برای امرار معاش را ناراحت‌کننده و نامردی دانست. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جانباختن چند نفر از هموطنان کرد در حادثه سقوط بهمن گفت: این واقعه و مسائلی از این قبیل علاوه بر آن که جای ناراحتی و تاسف دارد، جا دارد که همه ما به دنبال راهکاریی برای توجه به مشکلات معیشتی مردم در مناطق مرزی باشیم. وی افزود: علاوه بر سیاست‌های دولتی، باید راهکارهایی بیابیم و واقعا کاری کنیم و اطلاعات جامعی از کسانی که کالا وارد و خارج کشور می‌کنند دریافت کنیم تا بتوانیم با  مالیات بر حساب دارایی‌های آن‌ها، زمینه بیمه،  اشتغال و  معیشت کولبرها را فراهم نماییم.

واکنش چهره های مشهور به حادثه سقوط بهمن بر روی کولبرها

کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون نوشت:

"هنوز داغ آوار و آتش بر سر آتش نشان هاى غيور پلاسكو تازه بود كه خبر تلخى ديگر رسيد؛ سه هم وطن سردشتى، سه نان آور، سه كولبر( به كردى يعنى كسانى كه بار را بر دوش خود حمل مى كنند) زير آوار برف جان دادند.اى كاش رونق كار و صنعت و توليد در مناطق مرزى از جمله كردستان باعث شود كه بساط اين كارهاى سخت و غيرقانونى كه سودش تنها به جيب سرمايه داران مى رود و دودش چنين به چشم مردم كارگر و محتاج، روزگارى به زودى برچيده شود ... با تسليت به مردم بزرگ سردشت عزيز _ كه هنوز زخم بمب هاى شيميايى صدام را بر پيكر دارد و به اميد آن روز."

واکنش چهره های مشهور به حادثه سقوط بهمن بر روی کولبرها

پریناز ایزدیار بازیگر سینما و تلویزیون نوشت:

"پ ن : از اونجا كه جماعتى به جاى فكر كردن به هم وطنان از دست رفته زير بهمن ، زير پست تسليت مشغول جنگ و دعوا بودن بنده پست رو عوض كردم و عكس بدون نوشته گذاشتم."

واکنش چهره های مشهور به حادثه سقوط بهمن بر روی کولبرها

نعیمه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون نوشت:

"کوه ها که رفیق بودن،کوه ها که پشت آدم و خالی نمیکردن ،کوه ها که حسادت نمیکردن ،مگر چقدر سر تر بودی مرد ؟؟؟ کوردستان تسلیت.تو این روزای سرد،زمستونی امیدوارم همیشه دلتون گرم باشه نمیدونم خبر دارید،یانه دیشب توی شهرستان سردشت چند پدر و نان آور خانواده زیر بهمن دفن شدن شغل این نان آوارا کولبریه یعنی میرن لب مرز برای مقدارپول خیلی ناچیزی یک سری وسایل رو روی دوششون میذارن و میرسونن به مقصد،دیشب نزدیک ده نفر از این عزیزا رفتن زیر بهمن و ۴نفرشون بخاطر سرما فوت کردن کاره مرز نشینا همینه البته چند،نفرشون هنوز زیر بهمن پیدا نشدن. همه ایران سرای من است فرقی نمیکند کجا ،تهران پلاسکو و شهدای پلاسکو ،خوزستان نفس ندارد ،سیستان و بلوچستان سیل،کوردستان کولبران و آذربایجان سوختن هموطنانم در قطار که هنوزم صدای سوختنشون تو گوشمه و همه و همه جای ایران ،هر دردی هموطنانم داشته باشند ما هم درد میکشیم و خونمون به جوش میاد ،با غصه هایتان غصه میخوریم و با دردهایتان درد میکشیم ،کشاورز عزیزی که محصولش یخ زد و مجبور شد همه محصول یک سالش و کنار جاده رها کنه و بره، دردت و میفهمیم و خلاصه حال و روزم برای هموطنانم بد و به شدت غمگینم این روزا ،کاش اینقدر قدرت و پول داشتم که دردهارو از بین میبردم و نمیذاشتم کسی اینقدر درد بکشه ،حیف که دستم کوتاهه و قدرتی ندارم ،فقط اینجا میتونم حرف دلم و به شما عزیزانم بگم."

واکنش چهره های مشهور به حادثه سقوط بهمن بر روی کولبرها

نوید محمدزاده نوشت:

"بابا نان داد. بابا برای نان جان داد.کوردستان تسلیت."

واکنش چهره های مشهور به حادثه سقوط بهمن بر روی کولبرها

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار