نشست‌های ادبی «یك ماه، یك كتاب» از این پس با محوریت نقد و بررسی كتاب‌های شعر بانوان در حوزه هنری برگزار می‌شود.

نقد و بررسی كتاب‌های شعر بانوان در حوزه هنری
به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نخستین جلسه از سلسله نشست‌های نقد كتاب شعر بانوان، با مرور آثار و فعالیت‌های ادبی سیمین دخت وحیدی شاعر پیشكسوت كشورمان برگزار می‌شود.
 
در این نشست كه با اجرای فریبا یوسفی برگزار خواهد شد، شاعران و منتقدان ادبی همچون غزل تاجبخش، شراره كامرانی، افسانه غیاثوند و سارا جلوداریان به بررسی آثار سیمین دخت وحیدی می‌پردازند.
 
نخستین جلسه از سلسله نشست‌های نقد كتاب شعر بانوان ساعت 17 سه شنبه 12 بهمن در حوزه سالن سلمان هراتی حوزه هنری، واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.
 
سیمین دخت وحیدی از شاعران متعهد و پرتلاش است كه در سال ١٣١٢ شهرستان جهرم متولد شد. وی از نوجوانی به سرودن شعر پرداخت و در ٢٥ سالگی مجموعه داستانی تحت عنوان «لاله های داغدار» نوشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم همكاری خود را با صدای جمهوری اسلامی ایران و با حوزه هنری آغاز كرد و تدریس در كارشناسی شعر تربیت معلم را عهده دار شد. وی همچنین در كانون مركزی آموزش و پرورش به تدریس شفاهی و مكاتبه‌ای برای جوانان كشور پرداخت و ضمن عضویت در شورای شعر حوزه هنری ،سردبیری ماهنامه «كوثر» را پذیرفت. سیمین دخت وحیدی هم زمان با دفاع مقدس در فضای معطر شهرهای جنگ زده و خطوط مقدم جبهه به شعرخوانی و همگامی با رزمندگان می‌پرداخت. مجموعه اشعار وی عبارتند از «یك آسمان شقایق»، «حس می‌كنم زندگی را» ، «موج های بی‌قرار» و ... تعدادی از آثار گردآوری شده توسط ایشان هم «در قاب گل ها»، «كوثر»، «چشم بیمار»، «غم دلدار»، «شعر جوان»، «از نگاه آینه ها» و ... نام دارند. آثار این پدیدآورنده: كتاب ها: حس می کنم زندگى را... این قوم ناگهان.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار