معاون اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: یکی از اقدامات این جبهه تشکیل دولت انقلابی است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر ذوالقدر معاون اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در اولین نشست کمیته جوانان و دانشجویان این جبهه که عصر امروز در مجتمع فرهنگی مسجد الرحمان برگزار شد با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: واقعیت تلخ روزگار ما این است که پس از گذشت 38 سال از پیروزی‌ انقلاب و ریختن خونهای پاک مردم  همه اهداف انقلاب اسلامی محقق نشده و آنچه که امام (ره) بنیان نهاد که اهداف بسیار با ارزشی بودند تا حدودی عملی نشده‌اند.

وی افزود:  مردم اکنون گرفتار مشکلات مختلفی در عرصه‌های سیاسی ،‌اقتصادی ، اجتماعی و مدیریت عمومی کشور هستند و باید گفت در بسیاری از موارد مانند مسائل اقتصادی در بحران به سر می‌بریم و اکنون کشور گرفتار رکود شده است و مطالبات رهبری در بسیاری از موارد بر زمین مانده است و فرامین ایشان در بسیاری از حوزه‌ها عملی نشده و دچار حسرت شده‌ایم، این در شرایطی است که دشمن با تمام توان در مقابل ما ایستاده و بر روی صورت جمهوری اسلامی پنجه می‌اندازد و با تهدیدات خارجی روبرو هستیم.

ذوالقدر در ادامه تصریح کرد:‌با وجود مشکلات داخلی  و تهدیدات خارجی نمی‌توان ساکت نشست و نیروهای انقلابی نیز نمی‌توانند در مقابل این مسائل بی تفاوت باشند و شاهد پیشروی سنگر به سنگر دشمن شویم  وحتما باید کاری کرد. آنچه که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیشنهاد کرده با پاسخ مثبت اقشار مختلف و نیروهای انقلاب مواجه شده است و بازگشت به انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی راهکار این جبهه برای برون رفت از مسائل کنونی است و معتقدیم باید کار را به مردم سپرد و بازگشت به ارزش‌های انقلاب و زمینه سازی برای حضور موثرتر مردم در عرصه‌های مختلف دو پایه اصلی تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

معاون اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری پیرامون مسئله انقلابی بودن و انقلابی گری گفت: در چند سال اخیر یک کلید واژه مهم از سوی رهبری تکرار می‌َشود آن بازگشت به انقلاب و انقلابی‌گری است و این تاکید هم به موضوعی به نام قدرت ملی باز می‌گردد،‌چرا که هر کشوری که خواهان قدرت است بر روی قدرت ملی تاکید می‌کند و ملت‌ های با قدرت در تضاد قدرتها خود را حفظ می‌کند و ملت های ضعیف حتما دستخوش طمع دشمنان قرار می‌گیرند.

وی افزود : در بحث قدرت ملی مهمترین چیز انقلابی بودن و انقلابی گری است و اگر انقلاب از صحنه کشور حذف شود مانند آنچه در گذشته بود  و یک کشور دسته چندم می‌َشویم و همین وجود انقلاب بود که باعث جهش ملت ایران واثر گذاری کشورمان شده است و انقلاب این تحول را ایجاد کرد و دشمنان سعی می‌کنند از کشور ما انقلاب زدایی کنند و به فرموده رهبری دشمنان مخالفتی با جمهوری اسلامی ندارند به شرطی که ارزش‌های انقلابی و انقلابی گری در آن جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد.

ذوالقدر با بیان اینکه راه‌حل مشکلات کشور بازگشت به انقلابی گری است تصریح کرد: دشمن همواره سعی کرد انقلاب را از صحنه حیات کشور حذف کند و متاسفانه تاحدودی موفق بودند و اکنون باید گفت راه‌حل موثر مشکلات کشور بازگشت به انقلاب در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات است و همانگونه که رهبری فرمودند راه علاج کشور انقلابی گری است و خواهد بود و راه پیشرفت ایران روحیه انقلابی است. اکنون با وجود چنین مبانی روشن وآشکار برای حل مشکلات باید به انقلابی گری بازگشت و اولین اقدام دور هم جمع شدن نیروهای انقلابی است که اکنون باعث تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

وی در بیان چرایی استفاده از عنوان جبهه برای دورهم جمع کردن نیروهای انقلابی اظهار داشت: اینکه چرا از عنوان جبهه برای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استفاده شد این است که جبهه یک مفهوم انقلابی است که ما آن را از دفاع مقدس وام گرفتیم و یک مفهوم سیاسی نیست. چرا که ما در یک میدان منازعه و یک جنگ واقعی قرار داریم و یک خط مشخص بنام خط حق و باطل ما را از دشمن جدا می‌کند و در جبهه‌های دفاع مقدس جنگ میان حق و باطل بود و یکی دیگر از ویژکی‌ های جبهه های دفاع مقدس حضور مردم در صحنه بود و همه بدون خط و جهت سیاسی و بدون هیچ چشم‌داشتی در جبهه‌های دفاع مقدس شرکت می‌کردند.

وی افزود:‌اکنون نیز باید بدون خط و جهت در جبهه انقلاب حاضر شد و در جبهه، فرهنگ انقلابی دینی حاکم بود و همه با فداکاری و ایثار کار می‌کردند و نباید نگاه سیاسی به واژه جبهه داشت و این یک واژه اصیل است.

ذوالقدر همچنین با بیان اینکه چرا از واژه مردمی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استفاده شده گفت: نیروهای انقلاب باید زمینه حضور مردم را برای حل امور کشور فراهم کنند و باید گفت هر جا که مردم حضور داشتند گره‌های کشور باز شده است.جبهه مردمی با این ویژگی‌ها شکل گرفت و البته باید رفتارهای گذشته اصلاح شود و این که سران جریانات و احزاب برای سایرین تصمیم گیرنده باشند قابل قبول نخواهد بود و مردم باید در بخش‌های مختلف تصمیم‌گیرنده باشند.

وی با اشاره به تشکیل کنگره ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در حال تدارک کنگره ملی در بهمن ماه هستیم  که در آن مجمع عمومی برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به تشکیل یک دولت انقلابی توسط جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: یکی از اقدامات مهم این جبهه تشکیل یک دولت انقلابی است و در کنگره آینده با تشکیل هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مورد تشکیل دولت نیز تصمیم‌گیری خواهد شدو باید به گونه‌ای عمل کرد که بهترین گزینه را برای رئیس جمهور و رئیس دولت جبهه تعیین کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، تشکل ، جبهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار