قانون بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب اصلاح و تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالکریم نباتی مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به اصلاح و تمدید قانون بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب گفت: تسهیلات پیش بینی شده در قانون جدید بخشودگی جرایم کمک شایانی به تولید و کارآفرینی خواهد کرد.

 
وی افزود: این قانون از خرداد تا شهریور ماه گذشته اجرا شده بود و طی آن ١٠هزار و ٢٥٦درخواست از سوی کارفرمایان برای بهره مندی از مزایای طرح بخشودگی جرایم به شعب تامین اجتماعی فارس پیگیری شد که با توجه به برگزاری ٢٥٧ نشست تخصصی و تطابق درخواست ها با مفاد دستور العمل، در نهایت ٦هزار و ٧٥٦ درخواست مورد تایید قرار گرفت .  
مدیرکل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: در همین راستا با اصلاحات و تسهیلاتی که در قانون جدید پیش بینی شده است بیش از ٩٠ درصد کارفرمایان مشمول بهره مندی از مزایای طرح خواهند شد .
 
نباتی گفت: قانون بخشودگی جرایم در رابطه با کارفرمایانی اجرا می شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده اند .  
 
وی ادامه داد: با این توصیف سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به رونق فضای کسب و کار و تولید ملی این قانون را به اجرا گذاشته  که خوش حسابی کارفرمایان و فعال بودن کارگاه از مهمترین شرطهای استفاده از مزایای طرح بوده و کارگاه های تعطیل و ورشکسته و بدون فعالیت مشمول این قانون نیستند .
 
نباتی از ایجاد تغییراتی در دریافت وثیقه برای تقسیط بدهی کارفرمایان خبر داد و گفت: مطابق روال قانونی جاری در سازمان تأمین اجتماعی دریافت ضمانت نامه بانکی و یا اموال منقول و غیرمنقول به عنوان وثیقه مورد قبول بود که در قانون جدید بخشودگی جرایم، امکان دریافت چک به عنوان وثیقه قابل قبول خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه در مرحله قبلی اجرای این قانون، خوش حسابی کارفرمایان برای بهره مندی از بخشودگی جرایم بدهی های معوقه بر اساس پرداخت منظم حق بیمه به مدت ١٦ ماه در طی ١٨ ماه قبل از بروز مشکل مشخص می شد گفت: در قانون جدید شرط پرداخت منظم حق بیمه از ١٦ ماه به ٤ ماه کاهش یافته است.
 
نباتی افزود: همچنین در آیین نامه قبلی بخشودگی جرایم، کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مشمول بودند اما در آیین نامه جدید کارفرمایان مشاغل خدماتی که بخش عمده کارفرمایان مرتبط با سازمان هستند ، نیز می توانند از این مزایا استفاده کنند.
 
نباتی افزود: در صورت پرداخت نقدی، تمام جرایم بیمه ای کارفرما بخشیده می شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی داشته باشند، بخشی از جرایم آنان متناسب با مدت تقسیط ، مشمول بخشودگی قرار می گیرد.
 
وی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی آسان ترین شرایط ممکن را برای رونق چرخه تولید و همچنین برای پرداخت حق بیمه و بخشودگی جرایم فراهم کرده تا مبلغ نقدینگی به جای جرایم، در تولید و کارآفرینی هزینه شود و با این عمل گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بردارد.
 
نباتی گفت: از همه کارفرمایان دارای شرایط دعوت می شود تا ١٧ فروردین ١٣٩٦با مراجعه به شعب تامین اجتماعی از این طرح ملی استفاده کنند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار