رئیس فدراسیون دو ومیدانی گفت:فدراسیون موظف است شرایط را برای پیشرفت دو ومیدانی در سال های آینده فراهم کند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مجید کیهانی درباره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی کشور گفت: این رقابت‌ها حضور 250 ورزشکار مرد و 200 ورزشکار زن در 2 روز برگزار می شود. 
از برگزاری این رقابت‌ها 2 هدف داریم. هدف نخست ما ارزیابی دو ومیدانی کاران است و در مرحله دوم می‌خواهیم به آن ها فرصت بدهیم تا خود را محک بزنند. 
 
وی ادامه داد: سطح کمی و کیفی رقابت ها همانند دوره قبلی است. خوشحالیم برای دومین سال متوالی رویداد خوبی را برگزار می کنیم، تلاش می‌کنیم سطح رقابت های دو ومیدانی داخل سالن قهرمانی کشور به استانداردهای جهانی نزدیک شود که خوشبختانه نقاط ضعف قبلی را هم برطرف کردیم.  
 
کیهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا مسابقات دو ومیدانی داخل سالن گرامی داشت دهه فجر به صورت بین المللی برگزار نمی شود، توضیح داد: برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کار بسیار خوبی است اما بنا نداریم این مسابقات را با هر کیفیتی برگزار کنیم. البته به زودی 2 رویداد بین المللی داخل سالن و در فضای باز به صورت بین المللی برگزار می شود. برای رویداد دوم مذاکراتی را با مسئولان مشهد انجام داده ایم. اعتقاد دارم برای برگزاری یک رویداد بین‌المللی باکیفیت باید استانداردهای خوبی فراهم شود تا نفرات شاخص برای شرکت در این رقابت ها رغبت داشته باشند.  
 
وی افزود: مسابقات قهرمانی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و هیچ تورنمنتی نمی‌تواند جای آن را بگیرد. این رقابت‌ها برای ورزشکاران استانی فرصت خوبی است تا بتوانند خود را نشان بدهند. اگر این فرصت را از آنها بگیریم انگیزه خود را از دست می دهند.
 
کیهانی درمورد غیبت برخی چهره‌های شاخص دو ومیدانی در مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور، تصریح کرد: دعوت شدن این ورزشکاران بدون حضور در چنین تورنمنت‌هایی بستگی به نظر سازمان تیم‌های ملی دارد.  معتقدم برای انتخاب ملی‌پوشان باید همه شرایط در نظر گرفته شود. مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که در آن به نفرات برتر جوایز نقدی داده می‌شود و این شرایط برای رکورد شکنان هم وجود دارد. به هر حال نظر نهایی برای انتخاب ملی پوشان با سازمان تیم‌های ملی است البته افرادی که قصد حضور در مسابقات برون مرزی را دارند باید در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند. ملاک دعوت ورزشکاران دو ومیدانی به تیم ملی حضور در رقابت‌های انتخابی است.  
 
رئیس فدراسیون دو ومیدانی درباره گلایه‌ برخی ملی پوشان نسبت به حقوق‌های دریافتی از فدراسیون گفت: هیچ فدراسیونی نمی‌تواند همه نیازهای مالی یک ورزشکار را برطرف کند. برای کمک به ورزشکاران 2 راه حل در نظر گرفته‌ایم.برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و همچنین رقابت‌های جایزه بزرگ راه حل ما است. از طرف دیگر لیگ دو ومیدانی هم برگزار می‌شود. از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و مدیران باشگاه‌ها درخواست می‌کنم شرایط را برای حضور تیم‌ها در لیگ‌های رشته‌های پایه فراهم کنند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار