شیراز؛

پایان مرحله امکان‌سنجی خوشه خرمای جنوب فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پایان مرحله امکان‌سنجی خوشه خرمای جنوب فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: طرح امکان‌سنجی خوشه خرمای جنوب فارس پس از انجام مراحل کارشناسی، به تائید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز رسیده و به‌زودی با اخذ مجوز از این سازمان مراحل توسعه این خوشه انجام می شود.

قنبری افزود: وجود ظرفیت‌های استان در زمینه تولید و فرآوری خرما و مطرح بودن فارس به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم در این محصول سبب شد ایجاد این خوشه در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گیرد.

وی ادامه داد: فارس 13 درصد از خرمای کشور را تولید می‌کند که تاکنون بیش از 100 رقم خرما در این استان شناسایی شده است.

قنبری با بیان اینکه سالانه حدود 150 هزار تن خرما از 33 هزار هکتار نخلستان استان فارس تولید می شود افزود: 30 درصد محصولات نخلستان های فارس به صورت رطب به بازار عرضه می شود.

قنبری با اشاره به اینکه شهرستان‌های جهرم، کازرون، خنج، قیروکارزین، مهر، لامرد، فراشبند، فیروزآباد، داراب، زرین‌دشت و لارستان تولیدکنندگان خرما در استان فارس هستند، خاطر نشان کرد: خوشه خرمای جنوب برنامه‌های مختلف در حوزه‌های ارتقای سطح فرآوری و بسته‌بندی  و نیز برنامه‌های حمایتی در بخش‌های توسعه بازار را اجرایی خواهد کرد.

 وی بابیان اینکه حدود 10 درصد خرمای فارس به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، هند و پاکستان صادر می‌شود افزود: افزایش میزان صادرات و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه از مهم‌ترین برنامه‌های این خوشه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری برای 38 واحد فرآوری خرما با اشتغال‌زایی 500 نفر در استان فارس از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی این استان تصریح کرد: بیش از 80 درصد مواد اولیه این واحدها از فاصله‌ای در شعاع 100 کیلومتر تأمین می‌شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.