مدیر ميراث فرهنگي شهرستان کاشمر گفت: زیارتی بودن شهرستان فرصت مناسبی جهت ارتقاء این هنرها در کاشمر محیا ساخته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا یوسفی در نشست مشورتی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان کاشمر در محل اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزارشد، گفت: دراین نشست مشکلات حوزه صنایع دستی توسط هنرمندان مطرح شد و در خصوص مسائل مربوط به بازارچه، تسهیلات پشتیبان و مجوزهای کارگاه های صنایع دستی بحث و تبادل نظر شد .
 وی درارتباط با استفاده از ظرفیت های تعاونی ها و تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه پشتیبان، مسائل مربوط به پرداخت مالیات و ایجاد و راه اندازی بازارچه صنایع دستی، افزود: با توجه به نزدیک شدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال آن آماده شدن جهت پذیرایی از مسافران، زائران و گردشگران نوروزی بر راه اندازی بازارچه صنایع دستی تاکید و خواستار تلاش همه جانبه هنرمندان و صنعتگران در راه اندازی هرچه بهتر این بازراچه شد .
مدیر ميراث فرهنگي شهرستان کاشمر گفت: در کاشمر رشته های رودوزی ، فرت بافی ، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، ساخت سازهای سنتی ، چرم دوزی و ... در حال حاضر فعال بوده و زیارتی بودن شهرستان فرصت مناسبی جهت ارتقاء این هنرها در کاشمر محیا ساخته است .
انتهای پیام//ا.آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.