استاندار خراسان رضوی گفت: سالانه حدود 15 تن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در مشهد تولید و مصرف می شود که سبب اشتغال 16 هزار نفر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رشیدیان   استاندار خراسان رضوی در مراسم گشایش نمایشگاه دائمی گوهرسنگ ها در مشهد با اشاره به اینکه مشهد مقدس سابقه هفت هزار ساله در زمینه گوهرهای زینتی دارد گفت: آثار صنعتگران و هنرمندان مشهدی در کشور و جهان همواره مورد بازدید و تحسین متخصصان است.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از تکنولوژی و آموزش روز دنیا، تصریح کرد: در طراحی و ساخت گوهرسنگ‌ها باید به این مهم توجه شود و برای حفظ این جایگاه و موقعیت جدید مشهد تمام بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی و مردم باید حمایت کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به گردش مالی ۷۰۰ میلیارد دلاری سنگ‌های قیمتی در دنیا، گفت: با توجه به ظرفیت های مشهد مقدس در این حوزه، باید بتوانیم نقش موثرتری ایفا کنیم.

ملیحه سلطانی مسئول دبیرخانه شهر جهانی گوهر سنگ ها نیز با بیان این که نمایشگاه مذکور در محل موزه بزرگ خراسان دائر شده است؛ گفت: از جمله اهداف برپایی این مجموعه، شناسایی و معرفی گوهر سنگ های ایران و جهان، آشنایی با اتفاقاتی که در این حوزه در ایران و دنیا اتفاق می افتد و سوق دادن فعالیت ها به سمت استانداردهای جهانی، است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.