در راستای طرح اقتصاد مقاومتی تعداد 38 کارگاه صنایع تبدیلی بویژه در زمینه فرآوری انار در شهرستان اردستان راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان  امروزدر جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی اردستان افزود: کارگاه های ایجاد شده شامل 12 مورد فرآوری محصولات انار و بقیه در زمینه زعفران، پسته، قارچ و گیاهان دارویی هستند.
سرهنگ حسن فخرل با بیان این که تاکنون برای دریافت 40 میلیارد ریال تسهیلات، 180 طرح به بانک های عامل معرفی شده اند تصریح کرد: نیمی از این مبلغ جذب و 200فرصت شغلی ایجاد شده است.
فخرل افزود: سهمیه شهرستان اردستان 76 طرح برای دریافت 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده بود که با توجه به زمینه مساعد و طرح های پیشنهادی توانستیم آن را به بیش از دو برابر افزایش داده و 10میلیارد ریال تسهیلات را نیز به سمت صنایع تبدیلی هدایت کنیم.
وی افزود: سالانه 27هزار تن انار در شهرستان تولید می شود که تبدیل آن به محصولات فرآوری شده می تواند به روند اشتغال کمک کرده و ایجاد مشاغل خانگی و کارگاه های تجمیعی در دستور این قرارگاه قرار داشته و 28 نفر به بانک عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده اند.
در این جلسه فرماندار اردستان نیز گفت: از ظرفیت موجود شهرستان در جهت ایجاد اشتغال و افزایش محصولات و بالا بردن درآمد خانواده ها باید استفاده کرد.
علیرضا غیور افزود: این کارگروه می تواند در زمینه اشتغال تاثیر گذار بوده و با ایجاد کارگاه های تولیدی و مشاغل خانگی زمینه جذب افراد بیکار به ویژه روستاییان را فراهم سازد.
وی با بیان این که جلسات اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: مشغله مسئولان نباید باعث توقف روند برگزاری این برنامه شود.
غیور افزود: هدف از تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی کار کارشناسی و ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است.
فرماندار اردستان با بیان این که نباید بدون کار کارشناسی طرحی به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شود خاطر نشان کرد: باید از این فرصت استفاده کافی را برد و همراهی و تعامل مسئولان لازمه پیشبرد اهداف خواهد بود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار