معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر از برنامه‌های این دانشگاه جهت ساخت موتور هواپیما به عنوان طرح کلان ملی خبر داد.

مسعود برومند معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پروژه ساخت موتور هواپیمای جت در دانشگاه امیرکبیر به عنوان طرح کلان ملی از دولت قبل مطرح شده است.

وی ادامه داد: این طرح بر عهده دانشگاه علم و صنعت است و برای ساخت موتور جت منتظر بودجه هستیم. 

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: فاز اولیه اجرای طرح ملی توسعه فناوری های کلیدی ساخت موتور توربوفن اردیبهشت سال گذشته از سوی دبیرخانه طرحهای کلان ملی دانشگاه علم و صنعت ایران به سازمان صنایع هوایی تحویل داده شد.

برومند اضافه کرد: اقدامات لازم برای ساخت اولین نمونه آزمایشی این موتور شروع شده ولی اکنون باید بودجه کافی و مورد نظر به دانشگاه برسد.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در مورد مطالعاتی که تاکنون در زمینه طراحی و ساخت موتور هواپیمای 100 تا 150 نفره ‌انجام شده است، اظهار داشت: در این زمینه مطالعات متمرکز اولیه در زمینه نیازسنجی، تحلیل ماموریت و امکان‌سنجی انجام شده است.

وی تصریح کرد: طی یک دهه اخیر حدود 220 پایان‌نامه در دانشگاه امیرکبیر در رابطه با هواپیمای مسافربری به رشته تحریر در آمد.

برومند در مورد بودجه طراحی و ساخت هواپیما تصریح کرد: 70 میلیارد دلار نیاز بودجه‌ای برای این پروژه برآورد شده است که با بالا رفتن قیمت‌ها انتظار می‌رود این رقم بالاتر برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار