بازنگری دروس دانشگاهی باید در اولویت قراربگیرد

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بازنگری دروس دانشگاها باید در اولویت قرار بگیرد و گرایش های بین رشته ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقویت شود.

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ساختارهای موجود در دانشگاه ها را باید به نحوی اصلاح کنیم که بتوانیم به نیازهای دانشگاه پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: دانشگاه های نسل سوم بیشتر در خدمت جامعه و دستگاه های اجرایی هستند و در چرخ اقتصادی کشور نقش بیشتری ایفا می کنند ولی ساختار دانشگاه های ما هنوز نسل یک و نسل دو است.

رییس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: ساختارهای ما بسیار کند است و اگر بخواهیم رشته ای را طراحی کنیم و قراردادی برای آن رشته خاص با کشورهای دیگر منعقد کنیم با یک فرآیند بسیار طولانی روبه رو می شویم.

معتمدی گفت: پاسخگویی بسیار سریع به نیازهای جامعه و دستگاه های مختلف اجرایی یکی از ویژگی های بارز دانشگاه های نسل سوم است.

وی تصریح کرد: تقویت گرایش های بین رشته ای از رویکردهای جدی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است زیرا این کار جزو ضرورت های فناوری روز است و در این راستا از مرحله پذیرش دانشجو تا فارغ التحصیلی وی باید به نحوی باشد که بتوانیم چند دانشکده و پژوهشکده را کنار هم بگذاریم و از همه امکانات استفاده کنیم.

رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: لزوم طراحی درس های مختلف همیشه باید  مورد توجه قرار بگیرد.

معتمدی افزود: ساختارها و برنامه های درسی ما در حال بازنگری است و هرچند در ابتدا فکر می کردیم که کار ساده ای است ولی در عمل می بینیم که این کار پیچیده است و قبل از تغییر آیین نامه ها، ساختارهای ما باید اصلاح شود و اصلاح ساختار هم معمولا کار ساده ای نیست و نیاز به زمان دارد.

وی گفت: نیاز به تغییر در محتوای دروس دانشگاهی، یکی از عمده راه‌حل‌هایی است که برای رفع این چالش آموزشی پیشنهاد می‌شود، اما بازنگری دروس دانشگاهی در ایران نیز با موانع متعددی روبه‌روست.

رییس دانشگاه امیرکبیر یادآورشد: بازنگری دروس دانشگاها باید در اولویت قرار بگیرد و گروه های تخصصی ملزم هستند تا در این راستا نسبت به بازنگری تمامی دروس در مقاطع مختلف بیش از پیش فعالیت نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار