رییس دانشگاه امیرکبیر از برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی این دانشگاه با دانشگاه‌های برتر جهان خبر داد.

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از اهداف اصلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گسترش تعاملات بین‌المللی است چرا که چشم انداز سیاست‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری نشان از این دارد که باید در منطقه بتوانیم در این زمینه پیشگام بوده و با دنیا تعامل مثبت داشته باشیم.

وی ادامه داد: این دانشگاه بیشتر فعالیت های علمی و آموزشی بین المللی خود را با دانشگاه های معتبر و برتر جهان اجرایی می کند.

رییس دانشگاه امیر کبیر بیان کرد: دنبال راهکارهایی هستیم تا بتوانیم دوره مشترک با دانشگاه های معتبر دنیا برقرار کنیم. خوشبختانه و در حال حاضر در این دانشگاه برگزاری چنددوره مشترک آموزشی با دانشگاه های برتر جهان برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

معتمدی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در کشورهای در حال توسعه نقش و مؤلفه های نظام آموزش عالی کشور و ویژگی در دسترس بودن آن است. جهان در هزاره سوم میلادی با رشد سریع جمعیت، تقاضایی که برای آموزش وجود دارد و فراهم آوردن فرصت های برابر آموزشی رو به رو است که با استفاده از روش های علمی و بهره گیری بهینه از ظرفیت های نظام آموزشی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی می توانیم پاسخگوی این نیازهای اجتماعی باشیم.

وی یادآورشد: این مسئله می تواند روابط بین المللی ما با سایر کشورها را گسترش دهد این فعالیت‌ها می‌تواند دانشگاه و جایگاه علمی، آموزشی و پژوهشی آن را ارتقاء دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار