فرمانده نیروی انتظامی فارس از دستگیری كلاهبردار با 75 فقره سرقت و کشف بیش از 85 میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل "، مبارزه با پدیده شوم قاچاق كالا به عنوان یكی از موثرترین عوامل كاهش رونق اقتصادی و چرخه تولیدات داخلی، در دستور كار پلیس فارس قرار دارد.  

 
وی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست امسال مقادیر زیادی كالای قاچاق با ارزشی بالغ بر 143 میلیارد تومان در سطح استان كشف شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در این مدت چهار هزار و 725 نفر قاچاقچی كالا دستگیر و سه هزار و 203 دستگاه خودرو توقیف شده است.  
 
كشف بیش از 85 میلیارد ریال كالای قاچاق در 72 ساعت  
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس همچنین گفت: ماموران انتظامی استان طی 72 ساعت طرح مبارزه با قاچاق كالا را به صورت ویژه در سطح استان اجرایی كردند كه در نتیجه 216 دستگاه خودرو حامل كالای قاچاق توقیف، 231 نفر قاچاقچی دستگیر و مقادیر زیادی كالای قاچاق به ارزش 85 میلیارد و 245 میلیون و 650 هزار ریال كشف شد.  
 
كشف یك تن و 847 كیلوگرم مواد مخدر در دی ماه  
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس پیرامون كشفیات مواد مخدر در سطح استان نیز گفت: از اول دی ماه تاكنون 4 باند تهیه و توزیع موادمخدر منهدم، یك تن و 847 كیلوگرم انواع موادمخدر كشف، یك هزار و 149 نفر در این رابطه دستگیر، 51 دستگاه خودرو و 11 دستگاه موتورسیكلت توقیف شده است.  
 
وی با اشاره به كشف 28 تن و 753 كیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای امسال تا كنون، گفت: كشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 20 درصد افزایش داشته است.  
 
دستگیری اعضای باند سارقان مسلح 
سردار گودرزی ادامه داد: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه در شیراز، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، دو نفر را شناسایی و در یك عملیات ضربتی دستگیر كردند.  
 
وی افزود: از این سارقان 9 فقره سرقت مسلحانه كه هشت فقره آن در شیراز و یك فقره در اطراف شهرستان كوار انجام داده بودند، كشف شد؛ سرقت مسلحانه یك دستگاه خودرو پژو پارس از یك مادر و دختر، سرقت مسلحانه یك دستگاه موتورسیكلت، پنج فقره سرقت مسلحانه وجه نقد و مقداری اجناس از چند باب مغازه در شیراز، دو فقره سرقت مسلحانه احشام در اطراف شهرستان شیراز و یك فقره سرقت پلاك خودرو در شیراز از جمله جرایم ارتكابی توسط اعضای این باند سارقان مسلح بود.  
 
دستگیری كلاهبردار با 75 فقره سرقت  
سردار گودرزی خاطر نشان كرد: با توجه به وصول چندین فقره مرجوعه قضائی با موضوع کلاهبرداری از طریق درج آگهی فروش تور های لحظه آخری و چارتر با قیمت مناسب در فضای مجازی، تیم ویژه ای در این خصوص تشکیل و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد متهم اقدام به کلاهبرداری وسیع در سطح کشور و بخصوص استان های فارس، خراسان رضوی، ایلام، اصفهان، تهران، کرمانشاه، کرمان و مرکزی كرده است.  
 
وی در خصوص شگرد این متهم افزود: وی یك شماره کارت را برای اخذ وجه از مشتریان در فضای مجازی معرفی و پس از دریافت وجه، فایل pdf بلیت و برگه رزرو هتل را برای مشتریان ارسال و مشتریان پس از مراجعه به فرودگاه متوجه جعلی بودن بلیت ها می شدند.  
 
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: با انجام اقدامات پلیسی متهم شناسایی و در مخفیگاهش واقع در شهرستان قشم استان هرمزگان دستگیر شد.
 
وی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد 12 کارت بانکی مورد استفاده در كلاهبرداری کشف و در بازجویی های اولیه تاكنون به 75 فقره کلاهبرداری در سراسر كشور اعتراف كرده است.
سردار گودرزی افزود:  بررسی های تكمیلی پلیس برای مشخص شدن مبلغ كلاهبرداری این متهم در دست بررسی است.
 
وی گفت: در پرونده دیگری ماموران پلیس فتا مطلع شدند شخصی ناشناس در فضای مجازی با دست یابی به اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی برخی شهروندان اقدام به تهدید و اخاذی از آنها می كند. 

سردار گودرزی اظهار کرد: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و مهندسی، متهم شناسایی و طی یک عملیات پلیسی غافلگیرانه دستگیر شد؛ در بازدید از مخفیگاه متهم تعداد دو دستگاه گوشی هوشمند، مقادیری مواد مخدر و لوازم استعمال آن کشف شد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.