معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از ثبت اطلاعات دانشجو معلمان در قالب سامانه سلامت خبر داد.

عباس قنبری معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اجرای سامانه کارنامه سلامت دانشجو معلمان در ترم جدید خبر داد و گفت: ‌این طرح اکنون به طور آزمایشی در 10 پردیس اجرا شده و جوانب مختلف آن مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این کارنامه دانشجو معلمان را از نظر شرایط بیماری‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهد و چنانچه افراد دچار بیماری باشند، پیگیری های درمانی آنها به وسیله پزشک انجام می شود.

قنبری اظهار داشت: این سامانه کاربردهای مختلفی دارد از جمله آن که از بروز بیماری‌ها در خوابگاه جلوگیری می‌کند و تضمینی برای سلامت محیط دانشگاه و خوابگاه است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه این اطلاعات به طور محرمانه بوده بیان کرد:‌ داده‌ها صرفا برای برنامه‌ریزی بهتر از نظر بهداشت، سلامت، تغذیه و عادات رفتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ نوع از رویکردهای حذفی در این طرح در نظر گرفته نشده است، گفت: 250 نوع متغیر بر اساس این سامانه بررسی شده و در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت مورد توجه قرار می‌گیرد.

قنبری یادآور شد: با توجه به اینکه دانشجو معلمان باید در آموزش و پرورش فعالیت کنند، اطلاعات به این نهاد آموزشی ارسال می‌شود و تصمیم‌‌گیری‌های بعدی به عهده آموزش و پرورش بوده و دانشگاه صرفا پایش اطلاعات را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار