کرمان؛

بازار صادارت محصولات تولیدی گسترش یابد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بازار گفت:کشورهای همسایه فرصت مناسبی برای صادارت محصولات می باشند و استاندارد نزدیکی با محصولات ما دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهندس مهدی حسینی نژد با حضور در شهرک صنعتی شماره یک کرمان از 8 واحد تولیدی در ارائه تولیدات مختلف صنعتی و ساختمانی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته برخی نوسانات و افزایش قابل توجه قیمت ها واحدها را با مشکل دچار کرده بود، افزود: اکنون نوسانات بسیار کم شده و ثباتی را شاهد هستیم و اگر برنامه ریزی بلند مدت انجام دهیم در استفاده حداکثری از ظرفیت واحدها، رونق تولید و اشتغال گام های خوبی خواهیم برداشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا به واحدها در زمینه برند سازی و رونق صادارت همکاری داشته باشیم.

وی ارتباط صنعت و دانشگاه را برای گذر از مشکلات واحدهای تولیدی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: نزدیکی بیشتر صنعت، معدن و دانشگاه برای حل مشکلات بسیار با اهمیت می باشد و تلاش ما این است تا با برگزاری کارگروه هایی از جمله کارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه در جهت نزدیک و ارتباط هر چه بهتر صنعت و دانشگاه کوشش کنیم.

مهندس حسینی نژاد به تغییر بالانس صادارت از سوی کشاورزی به صنعت اشاره کرد و گفت: پس از سال ها یک محصول دانش بنیان در 9 ماه اول سال جاری بیش از 200 میلیون دلار صادارت استان کرمان را از آن خود کرده است و نشان می دهد که سرمایه گذاری بر روی محصولات صنعتی و دانش بنیان می تواند یک جهش صادارتی را برای کرمان به ارمغان آورد.

وی همچنین به وجود ماده های قانونی 31 و 35قانون رفع موانع تولید در زمینه 10 درصد معافیت پرداخت حقوق دولتی و 10 درصد معافیت مالیاتی برای واحدهای صنعتی و معدنی اشاره کرد و ادامه داد: ار هر واحد صنعتی در زمینه محیط زیست، منابع طبیعی و موارد دیگر فعالیتی را اناجم دهد و با داشنگاه هم قراردادی را منعقد کند و آن پروژه عملیاتی شود می تواند از 10 دردص معافیت مالیاتی برلای تمامی واحدها و10 درصد معافیت پرداخت حقوق دولتی برای معادن بهره مند شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: صادرات ، محصولات ، گسترش ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار