تولید محصولات جدید صنعتی وصادرات آنها جهش صادراتی خوبی امسال در کرمان داشته است.

صادرات محصولات صنعتی جدید در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به صادرات محصول نانو کامپاند مستربچ گرانول در شهرستان سیرجان گفت: این محصول برای نخستین بار امسال در سیرجان صادر شد در حال حاضر این محصول در یکی از واحدهای صنعتی استان کرمان تولید می شود که در 9 ماه امسال 222 میلیون دلار صادرات داشته است.

محمدرضا قوام افزود: استان کرمان در 9 ماه امسال بیش از 900 میلیون دلار صادرات داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 13 درصد به لحاظ ارزش افزایش یافته است.

وی میزان واردات استان کرمان تا پایان آذر امسال بیش از 602 میلیون و 306 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به لحاظ ارزش سه درصد و به لحاظ وزن شش درصد کاهش یافته است.

قوام خاطر نشان کرد: براین اساس، تراز تجاری استان کرمان در سال جاری تاکنون با 297 میلیون دلار به نفع صادرات، مثبت شد.

وی با بیان اینکه در بخش واردات باید به سمت واردات کالاهای سرمایه ای برویم تصریح کرد: باید به سمت کالاهایی برویم که واقعا مورد نیاز کشور هستند همچون کالاهای سرمایه ای و واسطه ای که برای تولید کالاهای دیگر از آنها استفاده می شود.

قوام گفت: از ابتدای امسال 575 میلیون دلار صادرات پسته و مغز پسته، 10 میلیون دلار صادرات مصنوعات مسی، هشت و نیم میلیون دلار صادرات لوازم صنعتی و برقی و هشت میلیون دلار هم صادرات کاشی و سرامیک از استان کرمان به کشورهای منطقه، شرق آسیا و برخی از کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: هدف همه دستگاه هایی که در موضوع تجارت خارجی نقش دارند این است که صادرات غیر نفتی توسعه پیدا کند و هر دستگاه متولی بخشی از صادرات است که باید با آشیب شناسی کارشناسانه نقاط ضعف هر مجموعه رفع شود.

قوام گفت: امسال میزان صادرات کالا و خدمات در سطح کشور باید به 50 میلیارد دلار برسد که سهم استان کرمان در این خصوص یک میلیارد و 169 میلیون دلار است.

انتهای پیام/ح
عسکرپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار