قم؛

اجرای طرح آموزش خانه به خانه توسط جمعیت هلال احمر در قم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای طرح آموزش خانه به خانه این جمعیت در استان قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛  گلفشان شامگاه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه قدمت جمعیت هلال احمر استان به سال ۱۳۴۷ برمی‌گردد، گفت: در طول این دوران شورای شهر و شهرداری همکاری خوبی با این جمعیت داشتند از جمله اینکه در سال ۴۷ انجمن شهر زمین و امکانات را به مجموعه هلال احمر اهدا کرده بود.
 
وی با اشاره به هیئت مدیره کنونی جمعیت هلال احمر استان قم گفت: کسانی مانند آیت‌الله اعرافی، حجت‌الاسلام بنایی و معاونین استاندار عضو این هیئت مدیره هستند که مرکز به دلیل جایگاه این افراد حساب ویژه‌ای برای جمعیت هلال احمر استان قم باز می‌کند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه معاونت امداد و نجات این مجموعه با داشتن پایگاه‌های نجات در سطح استان فعالیت می‌کند، افزود: در شهر کهک و دستجرد در حال توسعه خدمات هلال احمر هستیم.
 
وی با اشاره به اهمیت آموزش همگانی در حوزه هلال احمر ابراز داشت: قریب به اتفاق افرادی که آموزش می‌بینند به خاطر گذشت زمان، ارائه خدمتی برای هلال احمر ندارند اما ما این موضوع را ادامه می‌دهیم تا اکثر جامعه به این مهارت‌ها تجهیز شده و اثر حوادث کاهش پیدا کند.
 
گلفشان به اجرای طرح آموزش خانه به خانه هلال احمر اشاره کرد و گفت: این طرح از شهرک مهدیه و پردیسان در دهه فجر آغاز کرده و کل استان را با روش خاص آموزشی پوشش می‌دهیم.
 
وی ادامه داد: برای توسعه فعالیت‌های مجموعه هم در نقاط مختلف شهر پایگاه‌هایی ایجاد کردیم که جوان‌ها آموزش داشته باشند.
 
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، در حال حاضر حدود ۶۰ خانه هلال در استان قم وجود دارد که در مساجد ادارات و روستاها مستقر شده و کار آموزش را به صورت مستمر پیگیری می کنند.
 
وی افزود: ساختمان هلال احمر در جمکران تا نیمه شعبان افتتاح خواهد شد تا بتوانیم به زائران خدمات ایمنی شایسته‌ای ارائه کنیم.
 
گلفشان اظهار کرد: در حوزه جوانان هلال احمر سه سال است جایگاه نخست را در ارائه برنامه‌های اوقات فراغت را به دست می‌آوریم و آمادگی همکاری با شهرداری در این زمینه را داریم.
 
وی ادامه داد: در حوزه داوطلبان اشخاص حقیقی و حقوقی در مجموعه عضویت پیدا کرده و بر اساس تخصص مشارکت‌هایی در اقدامات هلال احمر دارند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه این مجموعه یک ساختمان مناسب در شهر قم ندارد افزود: در سال ۵۲ هیئت وزیران زمینی را به هلال احمر وقت برای جوانان شهر قم می‌دهد که آن زمین هنوز در اختیار سپاه است.
 
وی گفت: در سال ۸۵ هم برای ساخت یک ساختمان ستادی برای هلال احمر، زمین را آماده کردیم و پروانه را گرفتیم اما با تغییر مدیریت، ساختمان فروخته شد.   
 
گلفشان با اشاره به نامناسب بودن ساختمان ستادی این جمعیت افزود: با کمترین زلزله‌ای که در استان اتفاق بیفتد ابتدا ساختمان خود هلال احمر از بین خواهد رفت.
 
وی افزود: در گذشته نگاه بلندی به این مجموعه می‌شده و اگر این نگاه اتفاق بیفتد برای آینده جوانان شهر شرایط بهتری پیش می‌آید.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه در شهر به جز بوستان‌ها هیچ جایی برای اسکان اضطراری نداریم خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند اماکنی را در سطح شهر برای اسکان اضطراری در نظر بگیرد.
 
وی ادامه داد: در سراسر کشور زمین را مجموعه استان یا شهرداری تأمین می‌کند و ساخت را هلال احمر انجام می‌دهد.


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار