رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم گفت: قرار است کارگروهی متشکل از مسئولان استان با تاسیس مرکزی اقدام به معرفی داروها و مکمل های استاندارد غدایی برای ورزشکاران کنند تا از عوارض مکمل های غیرمجاز جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمد گلفشان خاطرنشان کرد: بعد از تاسیس این مرکز، با افراد سودجو که مکمل ها و داورهای غیرمجاز را ارائه می دهند، به شدت برخورد خواهد شد.

وی این کارگروه را متشکل از هیات پزشکی ورزشی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، جمعیت هلال احمر و اداره کل ورزش و جوانان استان قم دانست و گفت: سازوکارهای مختلف برای جلوگیری از ارائه داروهای غیرمجاز توسط افراد سودجو اندیشیده خواهد شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، وضعیت فعلی استان در زمینه استفاده از مکمل های غیرمجاز را نامناسب دانست و گفت: متاسفانه افراد سودجو با معرفی برخی از اقلام برای بدنسازی، افراد زیادی را به سمت بیماری خاص و غیرقابل درمان سوق می دهند و حتی برخی از این افراد به بیمارها کبدی مبتلا می شوند.

گلفشان گفت: در استان قم افراد زیادی به بیمارهای مختلف مبتلا شدند و هنوز ارائه این مکمل های غیرمجاز و نادرست از سوی برخی افراد وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد.

انتهاي پيام/ج
برچسب ها: قم ، تاسیس ، مرکز ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار