دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم کوتاه رویش:

امسال آخرین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش برگزار می‌شود

نشست خبری دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در حوزه هنری با حضور جمعی از اهالی رسانه و خبرنگاران، هادی مقدم دوست دبیر هنری جشنواره، سید جواد رفائی دبیر اجرایی و زره  ساز قائم مقام جشنواره برگزار شد.

در ابتدا سید جواد رفائی گفت: این جشنواره طی دوره‌های گذشته خود توانست بسیاری از فیلمسازان جوان را به عرصه سینما معرفی کند. دبیرخانه این جشنواره نیز به مشهد منتقل شد که یکی از اتفاقات خوب خواهد بود و در سال‌های آینده نیز جهان اسلام و مخاطبان آن را در بر خواهد گرفت.
 
هادی مقدم دوست در این نشست خبری بیان کرد: طبیعتاً وقتی یک جشنواره فیلم کوتاه فراخوان می‌دهد تعداد زیادی فیلم ارائه می‌شود؛ اما میزان استقبالی که از این جشنواره در پایه ارسال فیلم مشاهده کردم، نمونه و مثال زدنی بود به خصوص در بخش مستند.
 
وی اضافه کرد: بحث بعدی مربوط به بخش جوانه‌هاست که 800  فیلم از دهه‌های 60 و 70 هستند. از میان آنها 52 عنوان دهه 60 و ده عنوان دهه 70 است.
 
مقدم دوست اظهار داشت: امیدوارم این جشنواره از فیلمسازانی که علاقه‌مند به فیلم سازی برای جشنواره دینی هستند حمایت کند تا بتوانند بحث دین را در آثار خود نشان دهند.
 
زره ساز گفت: جشنواره از عصر 27 دی در سینما هویزه در سه سالن مجزا اکران می‌شود که امسال سالن‌های اکران را جدا کردیم و سه سالن به سینما داستانی، 5 سالن به سینما مستند و 4 سالن به آثار پویا نمایی تعلق داده شده است.
 
وی افزود: امسال برای فیلم‌های کوتاه جلسه نقد و بررسی برگزار نخواهیم کرد اما هر روز یک نشست و کارگاه تخصصی برای هر بخش تعریف و اجرا می‌کنیم.
 
وی عنوان کرد: در مورد نقد و بررسی حدود یک سال و نیم برنامه ای با حمایت حوزه هنری به عنوان برداشت کوتاه در سینما هویزه داریم و به عنوان فراخوان در فضای مجازی اعلام کردیم که هر کسی تمایل دارد می‌تواند نقد بنویسد و در آخر در بازه زمانی یک ماهه نقدها بررسی شده و جوایزی به منتقدان برتر در هر بخش اهدا می‌شود.
 
زره ساز تصریح کرد: اختتامیه جشنواره رشد عصر روز سی ام در  سینما افریقا خواهد بود.
 
رفائی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: هزار و 495 اثر ثبت نام کردند که هزار و 208 فیلم کوتاه به جشنواره رسید که در بخش ملی 860 و در بخش جوانه‌ها 348 عنوان بود.
 
وی افزود: در کل 618 عنوان فیلم داستانی، 115 پویانمایی و 280 اثر از کشورهای مختلف آماده‌اند که از این 280 فیلم 11 اثر از 8 کشور انتخاب شد که شامل آمریکا، عراق، فلسطین، ترکیه، افغانستان، روسیه، آذربایجان، فرانسه و برزیل بود.
 
وی ادامه داد: این جشنواره از دوره هفتم بخش بین المللی جنبی داشته است و امسال هم دارد اما از سال آینده به جشنواره فیلم رویش تبدیل خواهد شد؛ یعنی فیلم‌های بلند سینمایی و ویدئویی حضور پیدا خواهند کرد. از طرفی بخش بین المللی نیز از بخش جنبی بیرون خواهد آمد.
 
رفائی تصریح کرد: هفته‌های فیلم رویش در استان‌های کشور در شش ماه اول سال 96 برگزار خواهد شد و فیلم های برگزیده برای مخاطبان نمایش داده می‌شوند.
 
هادی مقدم دوست در جایی دیگر عنوان کرد: کارگاه‌های مشترکی برای هر بخش انیمیشن، مستند و داستانی وجود دارد که مورد مباحث نظری و  تعریف سینمای دنیاست و قصد ما امسال تحقیق و پژوهش‌ها بر مبنای سینمایی دینی انجام می‌شود و این روند هر ساله ادامه خواهد داشت. امیدوارم در این کارگاه‌ها تجربه‌های پیشین سینمایی را تمجید کنیم و به یک تعریف عمده و بنیادی در آثار دینی برسیم.
 
مقدم دوست تاکید کرد: کارگاه فیلمنامه و انیمیشن و ایده تا کارگردانی و نشست‌های شبانه نیز داریم که امیدوارم این بخش آخری جذاب، مفید و باعث قوی تر شدن ارتباطات و بنا شدن رابطه‌های بین بچه‌های فیلمساز و مسئولان در تولید فیلم شود.
 
رفائی در پخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: افرادی مانند احمدرضا درویش، شهریار بحرانی، بهروز شعیبی، بهرام عظیمی، پریوش نظریه و ... از داوران جشنواره هستند و دلایل استفاده از این اشخاص بالا بردن سطح کیفی آثار است. فیلمسازان بدانند که آثار به خوبی بررسی خواهد شد. مضاف بر اینکه جوایز نقدی برای آثار برتر در نظر گرفته می‌شود که بالا ترین جایزه ده میلیون تومان و جایزه ویژه 14 میلیون تومان است که البته باید در همه بخش‌ها جایزه کسب کند. در آخر بگویم حوزه هنری حامی اصلی ماست.
 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار