نشست جشنواره فیلم دینی «رویش»؛

بیگلری: امسال تنوع کمی و کیفی را در جشنواره خواهیم دید/620 فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده است

دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» با اشاره به تنوع آثار ارائه شده به دبیرخانه تاکید کرد امسال جشنواره متنوع‌تر از دوره قبل برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نشست خبری هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» امروز دوشنبه 13 شهریورماه در سالن اندیشه 2 حوزه هنری و با حضور سهیل جهان بیگلری و حبیب ایل‌بیگی مشاور دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش برگزار شد.

در ابتدای نشست ایل‌بیگی گفت: هدف از این نشست این است که اطلاعاتی که تا به امروز درباره هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» به دست ما رسیده با اهالی رسانه‌های مختلف در میان بگذاریم. حوزه هنری در طول سال جشنواره‌های مختلفی را برگزار می‌کند که در میان آنها «رویش» جشنواره الف محسوب می‌شود و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر کل اداره روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری ادامه داد: هدف این جشنواره کشف استعدادها سینمای دینی است. با توجه به روند و شرایط کلی تولید سینما و بحث‌هایی که در این زمینه وجود دارد شاید رسالت رویش بیش از پیش باشد. امیدواریم «رویش» بتواند محملی برای تربیت سینمای متعالی باشد. ما خوشحالیم که تنها جشنواره دینی کشور را حوزه هنری برگزار می‌کند و متولی این امر است. امیدواریم در این راستا بتوانیم استعدادهای خوبی را معرفی و مردم را بیش از پیش با سینما آشتی دهیم.

سهیل جهان بیگلری در ادامه ضمن پوزش از اهالی رسانه به دلیل رد درخواست‌های مکرر اهالی رسانه برای مصاحبه پیرامون هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» گفت: در ماههای گذشته درخواست شما دوستان را برای مصاحبه به این دلیل رد کردم تا مبادا به بحث‌ها و اتفاقات اخیر دامن زده شود. امیدوارم که دوستان از من دل آزرده نباشند. الحمدالله تمام بحث‌های اخیر حوزه هنری و ارشاد بدون هیچ قید و شرطی به نفع حوزه هنری به پایان رسیده است.

وی در ادامه گفت: جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» تا کنون با همت مدیریت حوزه هنری در تهران و شهرستان‌ها به خوبی  هفت دوره را پشت سر گذاشته است. استقبال فیلمسازان از این جشنواره نشان می‌‌دهد که رویش جایگاه تخصصی خود را در بین هنرمندان عرصه سینما باز کرده و آمار و ارقام تولیدات جشنواره رویش نشان می‌دهد که به لحاظ کمی و کیفی وضعیت تولید این جشنواره در حد بسیار امیدوارکننده‌ای است.امسال نیز به لحاظ کمی و کیفی شاهد تولیدات خوبی هستیم. از اهداف رویش می‌توان به کشف استعدادها، ترویج مفاهیم دینی و اخلاق اشاره کرد.

جهان بیگلری افزود:اما موضوعی که امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حوزه هنری در تمام سیاست‌گذاری‌ها آن را مد نظر قرار داداه است خانواده است.

وی ادامه داد: امسال جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» از نهم تا 13 آبان‌ماه در سینما هویزه مشهد برگزار خواهد شد. این سینما در دو سال گذشته در حال بازسازی بوده است. معاونت سینمایی ، استانداری و مؤسسه سینما-شهر در این زمینه زحمت زیادی کشیده‌اند. تا چند هفته آینده این سینما بازگشایی می‌شود.

دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» افزود: با توجه به تعداد سالن‌ها، نوع ساخت و کارکردهای مختلفی که این سینما دارد امسال در بخش‌های مختلف جشنواره «رویش» شاهد تنوع برنامه‌ها نسبت به سال‌ گذشته هستیم. سال گذشته سینما آفریقا به دلیل محدودیت‌هایی که داشت امکان تنوع در ارائه برنامه‌های جشنواره را به ما نمی‌داد.

جهان‌بیگلری افزود: جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» سه بخش اصلی دارد. بخش ملی، بین‌الملل بیداری اسلامی و بخش جوانه‌های رویش. این بخش‌ها در سه قالب انیمیشن، داستانی و مستند هستند که در هر سه بخش جوایزی به دوستان برگزیده اهدا خواهد شد. امسال با توجه به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به فیلم‌هایی که در این بخش تولید شده‌اند جوایزی اهدا خواهدشد.

سهیل جهان بیگلری دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» در ادامه نشست رسانه‌ای خود گفت: بحث مهم جشنواره امسال موضوع ایران 1404 در کنار موضوع خانواده امسال یکی از بحث‌های مهم و مورد توجه ما در جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» است. درباره بخش جوانه‌های رویش باید گفت که این بخش به این دلیل به وجود آمده است که در سال‌های گذشته دوستانی که به صورت غیر حرفه‌ای فیلم ساخته بودند و هیئت انتخاب به لحاظ کیفی و تکنیکی این عزیزان را با دوستان حرفه‌ای مقایسه نمی‌کردند، بتوانند در یک رقابت مناسب‌تر در جشنواره«رویش» حضور داشته باشند. این بخش در واقع در راستای هدف کشف استعدادها عمل می‌کند. سال گذشته اتفاقات خوبی در بخش بین‌الملل افتاد . امسال در این بخش اتفاقات کشورهای عربی و بیداری اسلامی را مد نظر قرار می‌دهیم.
وی افزود: نشست‌های تخصصی کماکان مثل سال‌های گذشته امسال هم برگزار خواهند شد. سال گذشته بهره‌برداری‌های خوبی در این زمینه برای همه دوستان صورت گرفت. امسال نیز با کمک فرهیختگان دینی، سینمایی و علوم دیگر نشست‌های تخصصی را برگزار خواهیم کرد.
جهان بیگلری در ادامه گفت: تعداد فیلم‌هایی که تا کنون به دبیرخانه جشنواره رسیده است 620 فیلم است. 56 فیلم انیمیشن، 216 مستند و 343 فیلم داستانی هست. از این تعداد 104 فیلم از تولیدات حوزه هنری است. 32 فیلم تولید مراکز مختلف صدا و سیما است و 407 فیلم از بخش خصوصی به دبیرخانه ارسال شده است. این رقم نشان می‌دهد که بخش خصوصی بسیار فعال شده است و توجه ویژه به «رویش» دارد و «رویش» توانسته است جایگاه خود را فراگیر کند. ارسال فیلم به دبیرخانه همچنان ادامه دارد. تمدید مهلت ارسال آثار تا 20 شهریور به دلیل تعطیلی‌های اخیر و استقبال مخاطبان بوده است.
مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره افزود: با تلاش واحد بین‌الملل سازمان سینمایی سوره 183 فیلم از 30 کشور دنیا به دیبرخانه ارسال شده است. آثاری از آمریکا، استرالیا، کانادا، نروژ، بلژیک، استونی، ترکیه، عراق، سوریه، هلند، ایتالیا، فنلاند، هند و لهستان و... به بخش بین‌الملل رسیده است.
وی گفت: دوستان هیئت انتخاب از هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند. طبق درخواست این عزیزان تا پایان مرحله انتخاب آثار از نام بردن آنها معذوریم. امسال در جشنواره «رویش» از دو فیلمساز مستند و فیلم بلند، محمدعلی فارسی و عزیزالله حمیدنژاد تقدیر خواهد شد.جهان بیگلری ادامه داد: امسال در جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» نشریه روزانه با همت واحد انتشارات سازمان سینمایی سوره و به سردبیریشاهین امین بولتن منتشر می‌شود. قرار است که چند پیش شماره داشته باشیم که در ایام جشنواره انتشار نشریه روزانه با کمک رسانه‌ها و همکاری نزدیک دوستان اتفاق خواهد افتاد.
وی گفت: دو فیلم بلند ایرانی و دو فیلم بلند خارجی در جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» امسال اکران می‌شوند. با توجه به اینکه فیلمسازان فیلم کوتاه در آینده به تجربه فیلم بلند خواهند رسید این چهار فیلم از فیلمسازانی است که در ابتدا فیلم کوتاه می‌ساختند و به تجربه موفق فیلم بلند رسیده‌اند. در پایان هر روز یک فیلم نمایش داده خواهد شد. همچنین سایت جشنواره «رویش» آماده ارتباط با دوستان رسانه و مخاطبان است.
بیگلری در ادامه ضمن تشکر از زحمات دبیران قبلی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» گفت: امسال از تلاش‌ها و خدمات آقایان مرکبی و مصلح یدر مراسم اختتامیه تقدیر خواهد شد.در ادامه این نشست خبرنگاران سؤالاتی را از دبیر هشتمین جشنواره رویش پرسیدند./ي2
برچسب ها: جشنواره ، رویش ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار