آب زیرزمینی 400 نقطه مازندران پایش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه وضعیت آب زیرزمینی در برخی از مناطق نامطلوب و آب شور پیشروی کرده است گفت : برای سنجش این امر بیش از 400 نقطه پایش آب زیرزمینی در استان صورت می گیرد.

وی افزود: داده های بدست آمده نشان می دهد شوری و کیفیت آب در برخی از مناطق تغییر کرده است که این شوری همانند نشست زمین در مناطق کویر و خشک یک خسارت جبران ناپذیر و غیر قابل بازگشت است.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت: بطور متوسط در طی 15 سال اخیر هم در کشور و هم در استان میزان بارش و رواناب در مقایسه با دوره شاخص 50 ساله رو به کاهش است.

محمد ابراهیم یخکشی افزود: کاهش بارش و افزایش تقاضا در استان سبب عدم تعادل بین منابع و مصارف در بخش آب شده و چالش ها و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی گفت : اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطح جامعه ، مشارکت و ایجاد تشکل مردمی برای مدیریت مصرف آب و جلوگیری از خسارت احتمالی موثر است.

یخکشی با برشمردن اهمیت هر یک از طرح های 15 گانه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب خواستار مشارکت جدی اعضای شورای جهت عملیاتی کردن این طرح ها شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.