رئیس آبفای نایین از شروع عملیات شستشو و گندزدایی و آبگیری 44 آب انبار نایین با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون ریال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن میری گفت: با توجه به نقش مهم آب انبار ها و نیاز آبگیری آنها طبق سنوات گذشته مقدمات آبگیری 44 باب آب انبار در دستور کار این امور قرار گرفت.
وی افزود: آب انبارهای سطح شهر نایین که در زمینه تأمین آب شرب در مواقع بحران و فصل تابستان نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید.

میری گفت: هر ساله آب انبار های شهرستان برای آبگیری مجدد نیاز به شستشو و گند زدایی داشته که آبفا نایین با ارسال نامه از مسئولین و هیأت امنای آب انبار های سطح شهر در خواست شروع عملیات شستشو و گند زدایی را با هماهنگی این امور انجام می دهند.

در شهرستان نایین بیش از 130 آب انبار وجو دارد که 44 باب آن با حجم ذخیره 18 هزار متر مکعب در شهر نائین قرار دارد به همین دلیل از شهر نائین به عنوان شهر آب انبار ها نام برده می شود.

در منطقه کویری نائین آثار متعدد برای استفاده بهینه از آب مانند قنات، آسیاب ها، یخچال ها و آب انبارها ساخته شده است که در این میان آب انبارها از مهمترین منابع تأمین آب شرب مردم هستند.

آب انبارهای نایین بعد از گذشت قرنها هنوز هم قابل بهره برداری است و در سالهای اخیر برای استفاده راحتر مردم برای استفاده از آب این انبار از پمپ های برقی استفاده می شود . 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.