جواد علیزاده، داور بخش كاریكاتور نهمین جشنواره طنز سوره، گفت: اعتماد مسئولان به طنزپرداز یكی از راه‌های بقای طنز و گسترش این شاخه در میان هنرمندان است.

علیزاده: مسئولان به طنزپردازان اعتماد كنند
به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، جواد علیزاده كاریكاتوریست كشورمان، با بیان اینكه تنها تعریف از طنز در نگاه اول مدنظر داوران بخش كاریكاتور نبود اظهارداشت: در ارزیابی آثار خیلی تأكید  بر موضوعی بودن كارها و اینكه با مواردی كه در فراخوان آمده، داشتیم و چون دراین بخش دو موضوع آزاد و اقتصاد مقاومتی مدنظر بود كارهای انتخابی در بخش موضوعی سعی شده تا هم جنبۀ كمیك و هم جنبۀ تراژدی خود را حفظ كند و از نظری هم بر نوآوری آثار تأكید داشتیم.
 
وی ادامه داد: به زعم بنده آثاری كه توسط بنده و دو داور دیگر انتخاب شدند قابلیت ارتباط با مخاطب را دارند و می توان گفت برگزاری نمایشگاه این آثار در ابعاد وسیع تر می تواند طیف وسیعی از مخاطبان را در بر گیرد.
 
وی هنرمندانی را كه در زمینه كاریكاتور فعالیت می كنند به داشتن نگاه ویژه به موضوعات اطراف خود توصیه كرد و در این زمینه خاطرنشان ساخت: تفاوتی كه كاریكاتوریست باید با یك فرد عادی داشته باشد در همین موضوع است. طنز در زندگی هر كسی است و اگر طنزی با ظرافت و نگاه عمیق همراه باشد می تواند در روزگاری كه مسائل اجتماعی و اقتصادی فشار زیادی را بر مردم وارد می آورد برای اندكی خنده را بر لبان مردم جاری سازد.
 
این داور جشنواره، اعتماد مسئولان را به طنز پرداز یكی از راه های بقای طنز و گسترش این شاخه در میان هنرمندان دانست و در این زمینه بیان داشت: بعضی مسئولان نسبت به بسیاری از موضوعات سطحی كه در كار طنزپرداز وجود دارد با تردید نگاه می كنند و وقتی یك طنزپرداز مشكلی را در جامعه مطرح می كند خیلی‌ها تحمل و تاب آن را ندارند و واكنش نشان می دهند؛ در صورتی كه برای پیشرفت طنز و فراگیر شدن آن در جامعه، باید به هنرمندان اعتماد كنیم.
 
علیزاده در خصوص برگزاری جشنواره‌ها گفت: هر چه فضاهای این‌چنینی را گسترش دهیم بهتر می‌توان برای جوان ترها كار كرد و می توانند خودشان را مطرح كنند و در روزگاری كه فعالیت در مطبوعات برای بسیاری از هنرمندان مهیا نیست این جشنواره‌ها می توانند با فراهم آوردن فرصتی، هم به دیده شدن كار آن‌ها كمك كنند و هم در مسئله اقتصادی كمكی اندك برای هنرمندان باشند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار