خودمراقبتی یکی دیگر از عوامل پیش‌گیرنده از بیماری دیابت است که با تحرک، رژیم غذایی مناسب و دوری از استرس امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان دیشب در هجدهمین همایش خیریه دیابت اصفهان اظهارکرد: استرس یکی از عوامل مؤثری است که منجر به بیماری‌های مختلف به خصوص دیابت می‌شود.

غلامرضا اصغری افزود: تشخیص دیابت بسیار آسان و ارزان‌ قیمت بوده و پیشگیری از آن نیز همین‌گونه است که مهمترین اقدام خیریه‌ها در این امر کمک به اطلاع‌رسانی مردم از این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان گفت: خودمراقبتی نیز یکی دیگر از عوامل پیش‌گیرنده از بیماری دیابت است که با تحرک، رژیم غذایی مناسب و دوری از استرس امکان‌پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین پیاده‌روی روزانه حداقل نیم ساعت می‌تواند سهم قابل توجهی از پیشگیری در دیابت داشته باشد؛ پس از ابتلای هر فرد به دیابت، درمان این بیماری بسیار پرهزینه بوده و علاو بر آن برای فرد مبتلا ماندگار خواهد بود.

اصغری عنوان داشت: پیشگیری از دیابت بسیار ارزشمندتر و اثربخش‌تر از درمان آن است که خیریه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی به مردم خودمراقبتی را در آنان ترویج دهند.

وی با اشاره به روند پیشرفت اجرای طرح تحول سلامت در کشور یادآور شد: با اجرای این طرح، آمار بیماری در کلیه مناطق، شهرها و روستاها به دست آمده و در حال کنترل و نظارت است به طوری که برای هر شهروند یک پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان اذعان داشت: کنترل فشار خون ، قند خون، چربی خون و ... در طرح تحول سلامت پیش‌بینی شده که امیدوارم این طرح بتواند اقسانقاط کشور را پوشش دهد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.