در صورت اجرای موفقیت آمیز طرح پزشک خانواده بیماران دیابتی برای ویزیت ، خدمات دارویی و بستری در بیمارستان های دولتی تنها 5 درصد هزینه ی درمان را پرداخت می کنند .

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،معاون بهداشت ودرمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران صبح امروز در همایش دیابت در ساری، با اشاره به اینکه بیماری دیابت یکی از بیماری های غیرواگیر و شایع است، گفت: درحال حاضر 100 هزار بیمار دیابتی در مازندران زندگی می کنند .

میرزایی با بیان اینکه برنامه پیشگیری و کنترل دیابت در جمعیت روستاهای استان از سه سال گذشته آغاز شده است ، افزود : در سال های 89 و 90 ، تعداد 12 هزار بیمار دیابتی در روستاهای استان شناسایی شدند که با اجرای طرح پزشک خانواده شهری ، می توان بیماران دیابتی در شهرها را نیز شناسایی کرد .

به گفته وی در حال حاضر از جمعیت 2 و نیم درصدی بیماران دیابتی در استان ، زنان دو برابر مردان به این بیماری مبتلا هستند .

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اثرات نامطلوب بیماری قند بر اعضای بدن اشاره کرد و گفت : این بیماری موجب سکته های قلبی / مغزی / نارسایی کلیه/ کوری و قطع پا می شود.

میرزایی با بیان اینکه 4 هزار میلیارد تومان سالانه هزینه درمان و پیشگیری این بیماری در کشور می شود ، افزود : دیابت در کشور رو به گسترش است و انتظار می رود در سال 1404 از هر 7 ایرانی یک نفر به این بیماری مبتلا باشد .

وی مهمترین علائم هشداردهنده بیماری دیابت را کاهش وزن/ بی حالی/ تشنگی زیاد و تکرر ادرار بیان کرد ./س

برچسب ها: پرداخت ، هزینه ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.