مساحت گلخانه های کشور امسال بیش از 10 هزار هکتار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نمایشگاه تخصصی کشاورزی وگل و گیاه در آمل گفت: بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی امسال برای ایجاد گلخانه ها در کشور اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 513 هکتار گلخانه روباز و سربسته با استفاده از این تسهیلات بهره برداری شد افزود: بر اساس برنامه های وزرات جهاد کشاورزی مساحت گلخانه های کشور تا 10سال آینده به بیش از 58 هزار هکتار خواهد رسید.

طهماسبی گفت:هفت هزار تن از تولیدات گل و گیاه زینتی و دارویی کشور اکنون صادر می شود که سهم ایران حدود یک درصد بازار جهانی است.

وی با نامطلوب دانستن روند صادرات گل و گیاه کشور، علت شکل نگرفتن تولید صادراتی را نبود پیوستگی درتولید این محصول و ضرورت تولید انبوه و مستمر گل های شاخه بریده اعلام کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ساخت پایانه های صادرات گل و گیاه در کشور ر انیز از جمله برنامه های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود : پایانه گل و گیاه در احمدآباد تهران و پایانه اقماری در مازندران ، دزفول و محلات در برنامه ساخت قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار