پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام دادن کارهای نیمه تمام هفته، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذاربا خانواده به دست آوریم.

آخر این هفته مهمان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» و اهالی روستای «اغشت» باشیدبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام دادن کارهای نیمه تمام هفته و بعد از تمام مشغله های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذاربا خانواده و دوستان بدست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از  مسائل روزمره کند.  
 
سینمایی آخر هفته 

آخر این هفته را می‌توانید به همراه خانواده به تماشای ساخته هاتف علیمردانی با عنوان «هفت ماهگی» باشید. 

این فیلم سینمایی با روایت اختلافاتی که بین زندگی دو خانواده از طبقه متوسط رخ می‌دهد را نشان داده که برای حل این مسئله با نظرهای مختلفی مواجه هستند...


آخر این هفته مهمان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» و اهالی روستای «اغشت» باشید

بازیگران این فیلم عبارتند از: حامد بهداد، باران كوثری، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهران فر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، رضا بهبودی.
 
تئاتر آخر هفته

نمایش «میلاد یک رویا» به کارگردانی الهه پورجمشید، داستان زندگی دختری از قشر ضعیف جامعه است که بر اثر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ؛ دچار اتفاقاتی می شود که ریشه در خانواده و دوستان او دارد...

آخر این هفته مهمان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» و اهالی روستای «اغشت» باشید

این نمایش تا 22 دی ماه با حضور بازیگرانی چون؛ الهه پورجمشید، سحرناز عباس زاده، مهبد قناعت پیشه، امین وحیدی پور، نیما جمالی، عاطفه فرهنگی، درسا صانعی و امیر محمد رجبی در سالن خانه نمایش، ساختمان اداره هنر های نمایشی به روی صحنه می رود.
 
گالری آخر هفته

آخر این هفته گالری «آ» با به نمایش گذاشتن آثار جمعی از هنرمندان میزبان علاقمندان هنر گرافیک است. نمایشگاه «باله در هوای آزاد» با مضمون بازنمایی در معنای امروزین خود از ویژگی‌های واقع گرایانه ی سبک رئالیسم فراتر رفته  و توامان به جنبه‌های دیداری اثر و البته رابطه‌ی حسی و معنایی میان هنرمند و سوژه‌ی تصویر شده، دلالت می‌کند در این تعریف از بازنمایی؛ هنرمند آن زمان که افراد روآشنایی را به عنوان سوژه برمی‌گزیند در تگنای عظیم و متناقصی قرار می‌گیرد؛ آنجا که می‌بایست به جز استنباطات فردی و حسی و عاطفی خویش به شباهت ظاهری  پرتره‌ی . خلق شده نیز وفادار بماند این تگنای عظیم و متناقض که گویی از ذات بازنمایی در معنای امروزینش، نشات می‌گیرد. 

آخر این هفته مهمان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» و اهالی روستای «اغشت» باشید

 
فیلم تلویزیونی آخرهفته:

فیلم تلویزیونی «پازل» به کارگردانی «ابراهیم شیبانی»، جمعه 17 دی‌ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

آخر این هفته مهمان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» و اهالی روستای «اغشت» باشید 

در خلاصه داستان فیلم که خرابکاری صنعتی در تاسیسات هسته‌ای کشور را روایت می‌کند آمده است: جاسوسان در یکی از برنامه‌های سازمان هسته‌ای خللی وارد می‌کنند تا ایران در برابر خبرنگاران و مدعوین خارجی تحقیر شود! اما وزارت اطلاعات این موضوع را کشف می‌کند و تلاش دارد این توطئه را خنثی کند... . 

در فیلم تلویزیونی «پازل»، «رضا کیانیان»، «آرش مجیدی»، «شقایق فراهانی» و «ماه‌چهره خلیلی» نقش‌آفرینی کرده‌اند. 

آخر هفته کجا بریم؟

پایان این هفته فرصت مناسبی است تا با سفر به منطقه ای ییلاقی آب و هوایی معتدل را تجربه کنید.

فقط با یک و نیم ساعت رانندگی و گذر از پل کردان می‌توان آخر هفته‌ای مفرح را در روستای اغشت از توابع دهستان برغان گذراند.

سابقه سکونت در آن به چند دهه قبل باز می گردد. نام اغشت تجزیه می شود به «او» یعنی آب و «غش» یعنی غلتیدن و انباشته شدن. به عبارت دیگر اغشت یعنی مکانی که آب زیادی دارد. با توجه به قرار گیری روستا در بین ارتفاعات و دامنه های آن، زمین های کشاورزی اش عمدتا باغ های میوه هستند. منابع طبیعی روستا شامل زمین زراعی، رودخانه ها، منابع آب و باغ ها حدود 100 هکتار است.

آخر این هفته مهمان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» و اهالی روستای «اغشت» باشید

این روستا با قرارگیری در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ و همجواری با رودخانه «گلین رود» به روستا های «تکیه اغشت»، «باغبان کلاه»، «آجین دوجین»، «ولیان» و دره های «سیبان دره» و «ورده» محدود می شود. 

آب و هوای روستای اغشت با توجه به قرارگرفتن در منطقه ای کوهستانی از شرایط آب و هوایی و اقلیمی سرد ومعتدل برخوردار است و زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل را پشت سر می گذارد. به همین دلیل زمستانهای این روستا با مهاجرت اهالی خود به تهران و کرج مواجه می شود.
 
گزارش از محدثه نعمتی
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار