به دلیل موج سرما، برف و کولاک نیمه دوم امسال و هفته های گذشته، 10 تا 15 درصد از محصول گندم در سال زراعی 95- 96 متاثر از سرمازدگی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه  خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: میزان ریالی خسارت به محصول گندم در سال زراعی 95- 96 در حال حاضر قابل برآورد نیست و در فصل برداشت این محصول، میزان خسارت مشخص می شود.

سید حسن میرعماد افزود: با ارایه برنامه های مدیریت آبیاری و تغذیه بهینه بذر گندم در چندماه مانده به برداشت گندم، می توان در کاهش خسارت های وارد شده قدم های مؤثری برداشت.

وی خاطرنشان کرد: گندمکاران استان در سال زراعی گذشته 107 هزار تن گندم برداشت کردند که 99 هزار تن از آنان خریداری شد و پیش بینی می شود تولید گندم در سال زراعی 95- 96 به 110 هزار تن برسد.

میرعماد اظهارداشت: برای سال زراعی 95-96 در بیش از 21 هزار و 450 هکتار از زمین های کشاورزی استان گندم به صورت آبی و در هشت هزار و 500 هکتار گندم به صورت دیم کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با هدف نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، در سال زراعی 95- 96 محصول جو در بیش از 13 هزار و 791 هکتار به صورت آبی و در سه هزار و 800 هکتار نیز به صورت دیم کشت شد.

میرعماد با بیان این که برف و سرما به 25 تا 30 درصد از درختان سیاه ریشه در استان سمنان خسارت وارد کرده است، افزود: انتظار می رود با هرس درختان و اقدام های پیشگیرنه، از ادامه روند سرمازدگی درختان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار