تولیدات کشاورزی در استان سمنان باوجود کاهش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی 37 درصد افزایش داشته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تجلیل از تلاش بهره‌برداران این استان گفت: این افزایش تولید نتیجه رویکرد علمی‌تر به کشت محصولات کشاورزی و مراقبت، آموزش و نظارت بهتر در این بخش است.
سیدحسن میرعماد بااشاره به نقش مهم کارشناسان در این موفقیت افزود: باوجود اهمیت دستیابی به این موفقیت، کارشناسان جهادکشاورزی باید چه در مزارع و چه در سطح روستاها پاسخگوی مسائل و مشکلات کشاورزان هم‌استانی باشد.
میرعماد از گندم به عنوان یک محصول استراتژیک نام برد و با اظهار خرسندی از افزایش چشمگیر خرید تضمینی گندم در این استان در سال‌جاری تصریح کرد: علی‌رغم افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در استان سمنان و ناظرین گندم و کارشناسان غلات جهادکشاورزی باید در خصوص تولید گندم تلاش‌های بیشتری  داشته و با حضور مستمر و اثرگذار در کنار کشاورزان و گندم‌کاران به فعالیت‌های ترویجی و آموزشی خود بپردازند تا شاهد افزایش بیشتر حجم برداشت این محصول استراتژیک و مهم از واحد سطح در این استان باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کمبود و محدودیت در منابع آبی به عنوان یک مشکل جدی و پا برجا در کشاورزی این استان یاد کرد و بر ضرورت نصب کنتور و مصرف بهینه مابع آبی تاکید و اضافه کرد: جلوگیری از هدر‌رفت آب در بخش کشاورزی به‌خصوص در باغات و مزارع از مهمترین هدفگذاری‌ها در کشور و از جمله استان سمنان است.
وی بر تلاش بیشتر در راستای تجهیز مزارع و باغ‌ها به سیستم‌های نوین آبیاری تاکید و خاطرنشان کرد: حذب آبیاری سنتی از کشاورزی در کشور کم‌آبی همچون ایران و استفاده از سیستم‌های نوین یک امر ضروری و غیرقابل انکار است.
وی بااشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل به مدیران و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی در این استان توصیه کرد: تا به محصولاتی که در بخش اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت بیشتری بوده و به‌عنوان محصول استراتژیک شناخته شده‌اند توجه بیشتری نشان دهند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.