سطح زیر کشت محصولات در شهرضا طی ۸ سال خشکسالی نصف شده اما تولید محصولات کاهش پیدا نکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: با توجه به خشکسالی‌های ۸ سال اخیر در شهرضا سطح زیر کشت نصف شده اما تولید محصولات کاهش پیدا نکرده است.

عبدالرضا تاکی افزود: حفظ اشتغال موجود در بخش کشاورزی مهم‌ترین اولویت جهاد کشاورزی شهرضا است .

وی ادامه داد: یکی از علت‌های عدم کاهش سطح زیرکشت محصولات در این شهرستان، استقبال کشاورزان از انواع روش‌های آبیاری و توسعه روش‌های کاشت مکانیزه محصولات در مزارع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به آفت کرم گلوگاه انار گفت: با وجود خسارت بالای کرم گلوگاه انار در شهرضا از مهرماه تاکنون انار تازه شهرضا در سطح مغازه‌ها مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان شهرضا از لحاظ سطح زیر کشت انار سومین شهرستان استان است و 16 درصد سطح کشت و 23 درصد تولید استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

تاکی افزود: امسال با وجود خسارت سرمازدگی به بخشی از باغ‌های انار، حدود 17هزار تن محصول از باغات برداشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته حدود 23 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دهه فجر امسال 22 طرح کشاورزی و دامداری با سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال افتتاح می‌شود گفت: طرح‌هایی که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد زمینه اشتغال 68 نفر و برخورداری 199 خانوار را فراهم می‌کند.

عبدالرضا تاکی افزود: تعهد اداره جهاد کشاورزی شهرضا در زمینه ایجاد اشتغال 510 فرصت شغلی بوده که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 100 درصد این سهمیه با ایجاد 522 فرصت شغلی محقق شده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار