معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ایمن سازی منابع آب قابل اهمیت است و در همین راستا آب قابل شرب را تامین و در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛علیرضا رادفر در بیست‌وچهارمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: تامین ایمنی آب برای مردم حائز اهمیت است و این وظیفه‌ی ماست که آب قابل شرب را به مردم تحویل دهیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه‌ی زیادی برای تامین آب شرب مردم صرف می‌شود ولی هیچ تفاوتی بین آب آشامیدنی و آب مصرفی مردم ندارد و این خود هزینه‌ی زیادی را برای کشور و سازمان‌ها تحمیل می‌کند چرا که در کل دنیا هم آب شرب از آب مصرفی جداست که بایستی در کشور ما هم این برنامه اجرایی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود: به مردم استان آذربایجان‌غربی اطمینان خاطر می‌دهیم که آب مصرفی آنها سالم و بهداشتی و برگزاری این جلسه‌ها فقط بمنظور برنامه‌ریزی برای آینده است چرا که منابع ما محدود و آلاینده‌ها هم در حال گسترش است و بایستی از مخازن آب حفاظت شود.

رادفر با اشاره به وجود آنفلوانزای مرغی در کشور تصریح کرد: اگر موردی از این بیماری در استان مشاهدهدشود باید با سرعت، قاطعیت ، و جسارت وارد عمل شد تا از شیوع آن در استان جلوگیری کنیم.

سهراب طالبی مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان ضمن اشاره به اجرای برنامه wsp در شهرستان ارومیه بعنوان شهر پایلوت استان گفت: این برنامه با عنوان برنامه ایمنی آب آشامیدنی از سال ۹۳ در استان کلید خورده که در حال حاضر با ۱۶ نفر عضو خود توانسته ۸۰۰ مورد ریسک‌پذیر و خطر آفرین را در ارومیه شناسایی کند که رفع این موانع همت همه جانبه را خواستار است.

در ابتدای این جلسه آقازاده با اشاره به مصوبات این جلسه اظهارداشت: برسی وضعیت ایمنی آب، آنفلوانزای حاد پرندگان، و رسیدگی به برنامه پنجم توسعه از مصوبات این کارگروه می‌باشد که باید مورد بررسی قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: تامین آب سالم و محیط سالم برای زندگی فرد در جامعه بخشی از وظایف ماست چرا که کاهش آلاینده‌ها نقش بسزایی در توسعه‌ی سلامت در استان دارد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.