معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: آیین نامه های سمن ها باید به قانون تبدیل شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛رادفر در ایین افتتاحیه طرح ملی متمرکز توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در جمع مدیران و کارشناسان سازمان های مردم نهاد آذربایجان غربی گفت: مواد موجود در آیین نامه های تشکیل در سازمان های مردم نهاد، باید به قانون تبدیل شود تا سازمان های دولتی نتوانند این سازمان های مردم نهاد را دچار تغییر و تحول کنند و با فعالیت روزافزون این سمن ها در مسیر پیشرفت زوایای مختلف جامعه قدم برداریم.

وی تصریح کرد: توسعه یافتگی و افزایش کیفیت زندگی از آرمان های زندگی بشری بوده و رسیدن به این موفقیت تنها از طریق مشارکت همه جانبه در جامعه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کشورهایی که میزان مشارکت مردم در امور مختلف جامعه زیاد است به تبع آن توسعه یافتگی نیز در آن جامعه نمود پیداکرده است افزود:کشور ما نیز بدنبال گسترش و نهادینه کردن مشارکت و توسعه یافتگی در جامعه است.

رادفر با بیان اینکه حرکت های غیر رسمی مردم از دیرباز در جوامع محلی وجود داشته است افزود: تمام تلاش خود را در جهت تشکیل سازمان های رسمی مردمی برای افزایش مشارکت هرچه بیشتر مردم در امور جامعه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تشکیل سازمان های مردم نهاد و افزایش مشارکت مردم آنها در جامعه، تداوم حیات بشری را بدنبال دارد افزود: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان ازارجح دانستن منافع گروهی به منافع شخصی آن جامعه است.

رادفر با اشاره به اینکه مشارکت مردم در زوایای مختلف زندگی اجتماعی باعث تقویت روحیه همدلی و همکاری در آن جامعه خواهد شد تصریح کرد: به واسطه مشارکت، جامعه پویا و زنده خواهیم داشت و هیچ کشوری بدون تلاش و برنامه ریزی و مشارکت مردم آن در امور جامعه اش به توسعه یافتگی نرسیده است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: پویایی و نشاط جامعه مستلزم مشارکت در سمن هاست و باید با مشارکت در سمن ها در راستای منافع جامعه گام برمی داریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی توان رفع تمامی مسائل وآسیب های اجتماعی موجود در جامعه را ندارد و تنها از طریق مشارکت مردم در قالب سازمان های مردم نهاد این معضلات حل می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.