کارگاه آموزشی مراکز درمان سوءمصرف مواد جنوب استان در مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ 18دی ماه سالجاری کارگاه آموزشی مراکز درمان سوءمصرف مواد جنوب استان در مهاباد با شرکت 20مرکز از شهرهای (مهاباد ، میاندوآّب ، بوکان ، نقده ، شاهیندژ ، پیرانشهر ، سردشت ، تکاب) در سالن کنفرانس این شبکه برگزار گردید.

دکتر مهران رامی کارشناس مسئول درمان سوء مصرف دانشگاه گفت:از زمان درمان بیماران دچار اعتیاد نیاز به وجود یک سامانه برای کنترل و ثبت بیماران تحت درمان احساس می شددر این سامانه تمامی اطلاعات شخص مورد درمان به صورت محرمانه در سامانه ثبت می شود و پزشک معالج می توانند این اطلاعات را در اختیار داشته باشد.

وی اظهار داشت:سامانه idatis.behdasht.gov.ir به صورت محرمانه و با ایجاد یک کد قادر خواهد بود بیمار را بدون ارائه مشخصات فردی با ارائه کد در کل کشور معرفی نماید و در استان آذربایجانغربی در حال حاضر 128 مرکز تحت پوشش دانشگاه فعالیت می نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: این سامانه به این منظور طراحی شده که در صورتیکه بیمار راغب به درمان در شهر دیگری باشد هیچکس به غیر از خود بیمار ،پزشک مقصد و مبدا از وضعیت بیمار اطلاعی نداشته باشند و بیمار با رعایت حفظ حریم خصوصی و با آرامش و اطمینان خاطر به مداوای خود بپردازد.

دکتر مهران رامی گفت:در مرحله اول تمامی مراکز مورد مصرف مجاز در این سامانه معرفی شدند و مجوز های خود را در سامانه قرار دادند و این سامانه مستقیما از طریق لینک idatis.behdasht.gov.ir به وزارت متبوع وصل می باشدو مورد تایید کارشناسان درمانی هر استان قرار گرفت و در مرحله دوم که اخیرا آغاز به کار نموده مراکز مجاز بیماران مربوطه و برنامه دارویی رادر سامانه ثبت نموده و برنامه دارویی بدون نام بیمار وارد لینک وزارت بهداشت می شود و بیمار می تواند توسط شماره ای که دریافت می کند در کل کشور به پرونده خود دسترسی داشته باشد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.