فروچاله های دولت آباد کمتر از 300 متر با مردم فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یزد؛  احمد آخوندی ناظر شهرستان ابرکوه گفت: خشکسالی، آفت های گیاهان و محصولات باغی و افزایش فروچاله ها از جمله بحران هایی است که شهرستان ابرکوه از آن بی نصیب نبوده است.

  آخوندی افزود : کاهش بارندگی نسبت به سال های گذشته، تبخیر زیاد و گرمای هوا مشکلات فراوانی برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

وی گفت: فروچاله فیض آباد در بین سال های 70 تا 72 شکل گرفت ولی به علت فاصله زیاد با منطقه مسکونی، مورد توجه قرار نگرفته است.
 
ناظر شهرستان ابرکوه ادامه داد: فروچاله رودخانه دولت آباد که شکافی بزرگ به طول یک کیلومتر ایجاد کرده است، کمتر از 300 متر با منطقه مسکونی فاصله دارد و در مسیر بلوار نبی اکرم(ص) نیز قرار گرفته است.
 
وی ضمن اشاره به اینکه استان یزد به عنوان پایلوت آموزشی کشور شناخته شده است، یاد آور شد: آمار نشان می دهد تنها 10 درصد از مردم استان برای مقابله با بحران آمادگی دارند،به همین دلیل بیشترین تمرکز مدیریت بحران استان باید بر روی مساله آموزش باشد.
 
  آخوندی گفت: چنین فروچاله ای در هیج جای ایران وجود ندارد و این نشان دهنده وضعیت بحرانی و خطرناک آن است.
 
جلسه مشترک شورای ترافیک و شورای مدیریت بحران با حضور ناظر شهرستان ابرکوه و رئیس پلیس راه یزد- شیراز و همچنین اعضای شوراهای مذکور برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیامک محمودی سیوند
۱۱:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
با سلام
در سال 92 یک طرح پژوهشی با آب منطقه ایی یزد داشتم علت فروچاله های فیض آباد تغذیه مصنوعی و حوضچه هایی است که در منطقه فیض اباد ایجاد شده است .در خصوص فروچاله های هورک باید گفت که غیر فعال هستند .فروچاله فراغه هم بیشتر متاثر از ریزش غارها بواسطه تردد خودرو ها می باشد .