مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز مطالعات اولیه امکان سنجی ساخت و اتصال آزادراه یاسوج به آزادراه اصفهان- شیراز و راه اصلی لنده - بهمئی به تشان خوزستان صادر شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: انجام این طرح ها این استان را از بن‌بست خارج خواهد کرد.

محمدعلی علیمردانی با بیان اینکه در مجموع ۱۴۶.۵ کیلومتر طرح ساخت و بهسازی بزرگراه، ۴۸۵ کیلومتر راه روستایی و ساخت ۱۷۱.۵ کیلومتر راه اصلی را در دست اقدام داریم، افزود: تکمیل باند دوم بزرگراه یاسوج- سمیرم به طول ۴۴ کیلومتر از جمله این طرح ها است که به زودی ۱۷ کیلومتر آن به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین درمحور بهمئی پنج کیلومتر بزرگراه درحال ساخت داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به ساخت باند دوم بزرگراه در محور بهبهان- گچساران-بابامیدان اشاره کرد و گفت: قطعه سوم این طرح از حدفاصل میدان نرگسی گچساران تا پل خیرآباد به طول ۴۰ کیلومتر و قطعه چهارم از حدفاصل پل خیرآباد تا بهبهان ۱۷ کیلومتر است.

علیمردانی با بیان اینکه ساخت پنج کیلومتر از بزرگراه یاسوج- سی سخت درحال انجام است و ساخت هشت کیلومتر دیگر نیز به مناقصه گذاشته شده است، افزود: به زودی عملیات ساخت ۱۵ کیلومتر از بزرگراه یاسوج-شیراز شروع می‌شود.

وی به اجرای ۱۷۱.۵ کیلومتر طرح راه اصلی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: ساخت راه اصلی پاتاوه- دهدشت به طول ۸۹ کیلومتر، ساخت راه اصلی باشت- چرام به طول ۷.۵ کیلومتر و سپیدار- باغچه‌سادات فاریاب به طول ۱۵ کیلومتر در دست انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد گفت: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات مناسب شاهد فعال شدن دوباره طرح ساخت جاده سوق در کهگیلویه هستیم که دو کیلومتر از این محور ۱۰ کیلومتری آماده بهره‌برداری شده است.

علیمردانی با اشاره به اینکه ۴۸۵ کیلومتر راه روستایی دراین استان درحال ساخت است، افزود: تا پایان امسال حدود ۲۰ درصد این راه‌ها به ‌بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اکنون سرانه راه‌های روستایی این استان ۴۲.۷ درصد است که با سرانه راه روستایی کشور (۷۶درصد) فاصله زیادی دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.