سرپرست حوزه برنامه ریزی اقتصادی و عمرانی فرمانداری تربت جام گفت : مقابله با مخاطرات زیست محیطی و پسماند شهری نیازمند برنامه جامع و هدفمند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد ابراهیم داوودیان افزود : یکی از اساسی ترین راههای کاهش معضلات زیست محیطی آموزش،فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی و سازمانهای مردم نهاد در حوزه محیط زیست است.

وی شناسایی بحران ها و معضلات زیست محیطی و مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت : عمده این مسائل حاصل اقدامات و ساخته دست بشر می باشد که اینگونه تهدیدات ، جان ، سلامتی و آرامش نوع بشر را دچار مخاطرات مختلفی می سازد و مقابله با این مخاطرات را در چهار مرحله پیش بینی ، پیش گیری و آمادگی ، مقابله و بازتوانی را می توان برشمرد.

وی گفت : بسیاری از دستورالعمل ها با شرایط اقلیمی کشور ما هماهنگی کامل ندارد ، بر بومی سازی این دستورالعمل ها پس از کار کارشناسانه و تطبیق آن با جغرافیای طبیعی ، انسانی و فیزیکی کشور و منطقه تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دامن پاک رئیس اداره محیط زیست شهرستان به ارائه گزارشی از وضعیت و تهدیدات زیست محیطی شهرستان و راهکارهای مقابله با آن پرداخت .

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.