«با مقوا صورتک‌های نمایشی بسازیم» اثر جدید جمال‌الدین اکرمی است که مرور تاریخچه‌‌ای کوتاه از صورتک‌ها و شیوه‌ ساخت آن ‌ها را به کودکان و مربیان می آموزد.

صورتک‌های نمایشی را در یک کتاب بخوانیدجمال‌الدین اکرمی نویسنده، تصویرگر و شاعر ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اثر جدید خود گفت: کتاب «با مقوا صورتک‌های نمایشی بسازیم» که علاوه بر مخاطب کودک و نوجوان برای مربیان آن‌ها هم می تواند مفید باشد، با بکارگیری خلاقیت مخاطب و به وسیله مواد اولیه‌ای که به سادگی در اختیار همگان قرار دارد با ساخت صورتک هایی چند هنر را به یکدیگر پیوند می‌دهد.  
 
وی افزود: مخاطبان کودک و نوجوان پس از ساخت این صورتک‌ها می‌توانند با مشورت گروهی دست به خلق یک نمایش بزنند، قصه‌ای بنویسند و یا به نقاشی آن‌ها بپردازند و به این ترتیب پیوندی میان هنرها و سرگرمی‌های سازنده ایجاد می شود.
 
اکرمی در ادامه اظهار داشت: کارگاه هایی با عنوان «از قصه تا نمایش» به اهتمام انجمن کودک و صلح از روی همین کتاب در هند، گرجستان و ارمنستان برگزار شد و از آن جایی که کتاب «با مقوا صورتک‌های نمایشی بسازیم» نیاز به زبان خاصی نداشته، تصاویر آن برای برقراری ارتباط با مخاطب کافی می‌نمود.
 
این نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: کتاب هایی را در دست انتشار دارم که رمان «شب بخیر ترنا» (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، مجموعه ترجمه «آسترید لیندگرن» (انتشارات محراب قلم) و مجموعه پنج جلدی «قصه های قانون جنگل» (انتشارات پیدایش) از جمله آن هاست.
 
شایان ذکر است؛ این اثر به مخاطبان خود کمک می‌ کند تا گام بلندی به سوی اجرای نمایش در خانه، مدرسه، مهد کودک و مراکز فرهنگی‌ هنری بردارند. مولف کتاب پس از معرفی صورتک؛ به بیان تاریخچه‌ ای از صورتک‌های آیینی، تاریخچه‌ صورتک در ایران و بیان کاربرد صورتک در نمایش نیز پرداخته است.

کتاب «با مقوا صورتک های نمایشی بسازیم» در 64 صفحه‌ همراه با الگویی برای طراحی که پیوست آن شده؛ با قیمت 9 هزار و 500 تومان به کتاب‌ فروشی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافته است.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار