فرهنگسرای فردوس با برگزاری محفل ادبی با هم بخوانیم به بررسی و معرفی رمان الفبای مردگان با حضور هادی خورشاهیان نویسنده اثر می‌پردازد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5؛ سلسله محافل ادبی باهم بخوانیم ازجمله برنامه‌های کتابخانه فردوس است که یکشنبه‌ها یک هفته در میان برگزار می‌شود.
 
در برنامه این هفته باهم بخوانیم کتابخانه فردوس رمان «الفبای مردگان» با حضور هادی خورشاهیان نویسنده اثر، جعفر توزنده‌جانی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی و بررسی می‌شود.
 
هادی خورشاهیان را هم‌نسلانش شاید بیش‌تر با شعر بشناسند، ولی او همزمان در حوزه ادبیات داستانی و ادبیات کودک و نوجوان نیز فعالیت دارد و تاکنون بیش از ۷۰ جلد کتاب در این زمینه‌ها منتشر کرده است.
 
در پشت جلد رمان «الفبای مردگان» که در ۲۱۶ صفحه و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه در نشر نیلوفر منتشر شده، آمده است: «الفبای مردگان رمان سرگشتگی آدم‌هایی است که در هزارتوی تاریخ و جغرافیا گم شده‌اند. در این هزارتوها، هر راه تازه می‌تواند بی‌راهه‌ دیگری باشد و باعث سرگردانی بیش‌تر آدم‌ها بشود و به زندانی دیگر ختم شود. آدم‌های این رمان همگی یک بار از اسب افتاده‌اند، ولی تلاش می‌کنند از اصل نیفتند تا روزی که بتوانند شاهراه را پیدا کنند و از این هزارتوهای هزار و یک شبی خود را نجات دهند. ساختار «الفبای مردگان» همچون سرگذشت آدم‌های رُمان تودرتوست و از روایتی به روایت دیگر نقب می‌زند و به‌دنبال سرگذشت یکی دیگر از آدم‌ها در تاریخ و جغرافیای دیگری می‌رود.»
 
از خورشاهیان در حوزه ادبیات داستانی، پیش‌تر مجموعه داستان هایی همچون مجموعه داستان باشد ایستگاه بعدی، تا صدای ربابِ پای قطار، از خواب می‌ترسیم، هزار توی خواب‌های من، سرهنگ زندان یحیی، کشوری که شکل چکمه است و رمان‌های من هومبولتم و من کاتالان نیستم منتشر شده است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند یکشنبه 5 دی‌ماه ساعت 16 به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار