عباس عبدی معتقد است باید در آثار خود به قشر جوان و نوجوان توجه کرد و سلایق آنها را در نظر گرفت.

نوه نوجوانم؛ منتقد آثار من استعباس عبدی نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون تفاوت رمان بزرگسال از نوجوان گفت: از نظر من میان رمان بزرگسال و نوجوان تفاوت چندانی وجود ندارد، فقط نویسنده نوجوان باید اصول بیشتری را در نگارش اثر خود رعایت کند.

وی افزود: نویسنده‌ای که برای حوزه نوجوان می‌نویسد، باید از به کار بردن پیچیدگی‌های تکنیکی بسیار پرهیز کند. خود را به سن و سال مخاطب رسانده و علایق آن ها را در نظر بگیرد که در این صورت کاری مختص به آن ها انجام داده است. 

این نویسنده ادامه داد: در روزگار امروز چیزی نیست که به طور اختصاصی بزرگترها از آن آگاه باشند و مثلا نوجوان 14، 15 ساله خیلی از آن دور باشد. البته ممکن است نسبت به آن موضوع درک ساده تری داشته باشد اما حتما یک ارتباطی با آن موضوع خواهد داشت. بنابراین موضوعات تاریخی، سیاسی، اجتماعی و عاطفی همه می توانند موضوع کار برای نوجوانان هم قرار بگیرند.

عبدی تصریح کرد: آنچه مهم است اینکه نویسنده با مخاطب خود روراست و صمیمی بوده و در این میان ارتباط دو جانبه ای را برقرار نماید. من خود همواره سعی کرده ام به این شکل کار کنم و در این زمینه نوه نوجوانم منتقد کارهایم است و همواره به نظرات او اهمیت می دهم؛ زیرا برعکس عده ای معتقدم باید به این قشر اعتماد کرد و سلایق آنها را در نظر گرفت. 

وی در پایان پیرامون آثار نگاشته شده خود خاطرنشان کرد: من تا به الان 4 رمان چاپ شده دارم که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. رمان های «شناگر»، «روز نهنگ»، «شکارچی کوسه کر» و «هنگام لاک پشت ها» که در جشنواره امسال شهید غنی پور نامزد دریافت جایزه شده است.
 
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار